استفاده از ظرفیت‌های کانون مساجد اردبیل برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 4048298
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

استفاده از ظرفیت‌های کانون مساجد اردبیل برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، گفت: کانون‌های مساجد استان اردبیل، ظرفیت بزرگی برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که بایستی در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی انجام یابد.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، ۲۱ فروردین‌ماه، در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت بزرگی برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی انجام یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، تصریح کرد: اولین اصل کار تربیتی در راستای عمل به قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر است که بچه‌های مسجد در استان توانسته‌اند در تحقق آن پیشگام باشند.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر توانسته از طریق مشارکت‌های مردمی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف شود و این به عینه در بسیاری از زمینه دیده شده است.

میرعباس‌زاده افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز است که بایستی فعالان مسجد در عملیاتی شدن این فریضه پای ثابت عمل به آن باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، تاکید کرد: تفاهم همکاری در زمینه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز با ستاد هماهنگی مساجد استان منعقد شده و بایستی در راستای عمل به آن گام‌های اساسی برداشته شود.

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، نیز در ادامه با اشاره به اینکه هم‌افزایی فعالان کانون‌های مساجد در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشهود است، اعلام کرد: بی تردید برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و حلقه‌های تربیتی در این خصوص تشکیل شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: مساجد نقش تعیین کننده‌ای در عمل به این فریضه قرآنی هستند و فعالان کانون های مساجد نیز برنامه‌ریزی متناسب با آسیب‌های اجتماعی محله باید داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هر کانون یک تشکل ابزاری برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محلات هستند و این کار بایستی به صورت هنرمندان صورت گیرد تا نوجوانان و جوانان جذب این فعالیت‌های تربیتی شوند.

آمون خاطر نشان کرد: فعالان کانون‌های مساجد آمادگی کامل برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در زمینه گسترش این فریضه دارند.

انتهای پیام
captcha