فعالیت‌های قرآنی را با تعامل بیشتر تقویت کنیم
کد خبر: 4048746
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

فعالیت‌های قرآنی را با تعامل بیشتر تقویت کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه اصل فرهنگ از دل مساجد، مباحث دینی و قرآنی بیرون می‌آید،‌گفت: برنامه‌های دینی و قرآنی را باید با هم‌افزایی و تعامل بیشتر تقویت کرد.

دیدار با اعضای ستاد کانون‌های مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، دیروز، 22 فروردین‌ماه در دیدار با اعضای ستاد کانون‌های مساجد کردستان اظهار کرد: مساجد پایگاه‌های مهم دینی و اجتماعی هستند و براین اساس باید حوزه ستاد مساجد توجه شده و فعالان این حوزه تقویت شوند

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه ستاد کانون‌های مساجد احصاء و بررسی خواهد شد، افزود: اعضای کانون‌های مساجد مشکلات این حوزه را بررسی و به صورت مکتوب ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: رمضان ماه قرآن است و در این راستا باید برنامه‌های قرآنی در این ماه مبارک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که یک مجموعه خوب کار کند و خوب دیده شود موفق خواهد بود و اثرگذاری خود را برجای خواهد گذاشت، گفت: اصل فرهنگ از دل مباحث دینی و قرآنی بیرون می‌آید و باید برنامه‌های دینی و قرآنی را با هم‌افزایی و تعامل بیشتر تقویت کرد.

دریایی با بیان اینکه مساجد و قرآن، اصل فرهنگ ما را می‌سازند، یادآور شد: اگر قرار است از موسیقی لذت ببریم باید با نگاه دینی داشته باشیم تا از آن لذت ببریم.

فعالیت 433 کانون مساجد در روستاهای کردستان

کامل گلباغی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: برای فعالیت مؤثرتر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در استان نیاز است، شورای نظارت بر کانون‌های مساجد استان فعال شود.

وی با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان افزود: در حال حاضر 612 کانون در استان فعالیت دارند که از این تعداد 588 کانون در سامانه فهما ثبت شده‌اند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان کردستان بیان کرد: از تعداد کل کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان، 433 مورد در روستا واقع شده که فرصتی برای فعالیت فرهنگی در مساجد روستایی است.

وی با تأکید بر اینکه فعال شدن کانون‌های مساجد نیازمند حمایت است، افزود: حمایت از کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد برحسب میزان فعالیت در سامانه فهما انجام می‌شود.

گلباغی خواستار ادغام واحد قرآن و عترت ارشاد اسلامی با حوزه ستاد مساجد شد و یادآور شد: ادغام این دو حوزه در سطح کشوری و وزارت ارشاد موجب پیشگیری از موازی‌کاری و پیشبرد بهتر فعالیت‌های قرانی و مسجدی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha