میزبانی دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری از جشنواره «بر بام آرامش»
کد خبر: 4048841
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

میزبانی دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری از جشنواره «بر بام آرامش»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری جشنواره رمضانی «بر بام آرامش» ویژه دانشگاهیان این دانشگاه خبر داد.

رضا قاسمی نژاد، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره رمضانی «بر بام آرامش»، اظهار کرد: این جشنواره در شش بخش ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های آزاد سراسر استان به صورت حضوری و همزمان به شیوه مجازی در حال برگزاری است.

وی با تصریح اینکه جشنواره رمضانی بر بام آرامش در بخش‌های جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم، مسابقه تفسیر، مسابقه حفظ قرآن، مسابقه مجازی زندگی موفق و مسابقه تولیدات رسانه‌ای در حال اجراست، ادامه داد: محفل جزءخوانی هر روز قبل از نماز ظهر و عصر در مسجدالنبی دانشگاه آزاد اسلامی برپا می‌شود؛ همچنین دانشگاهیان علاقه‌مند هر روز از ساعت 8 صبح می‌توانند در جلسه بیان تفسیر سوره مبارکه نمل در این مکان حضور داشته باشند.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: برای ایجاد جذابیت در برنامه‌ها و جذب حداکثری، برخی برنامه‌ها با رویکرد مسابقه‌ای در حال اجراست که از جمله علاقه‌مندان می‌توانند در مسابقه تفسیر سوره مبارکه نمل شرکت کنند؛ همچنین مسابقه حفظ همین سوره مبارکه پیش‌بینی شده است. افراد برای شرکت در مسابقه مجازی «زندگی موفق» نیز می‌توانند یک پوستر از راهکارهای زندگی موفق در هر جزء قرآن تهیه و در فضای مجازی منتشر کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با تصریح اینکه برگزیدگان هر مسابقه بعد از ماه مبارک در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد، گفت: یک دوره مسابقه تولیدات رسانه‌ای نیز در حال برگزاری است که دانشگاهیان این دانشگاه می‌توانند تولیدات خود در قالب‌های عکس، کلیپ، طراحی و دلنوشته با موضوع ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک ارسال کنند.

وی گفت: دانشگاهیان علاقه‌مند برای شرکت در هر یک از بخش‌های جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مراجعه و یا با شماره‌های 03833361081 و 03833361082 تماس حاصل کنند.

دبیر شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت این شورا در آغاز حضوری شدن دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی پیش رو برای فعالیت آن، بیان کرد: برنامه‌هایی برای آغاز به کار فعالیت حضوری این شورا پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک جلسه رایزنی برای تداوم فعالیت آن با رویکردی مؤثر و پررنگ با حضور اعضای این شورا از دانشگاه‌های استان تشکیل خواهد شد.

قاسمی‌نژاد گفت: یکی از برنامه‌ها که مقدمات اجرای آن در حال انجام است، طرح تربیت 100 دانشجوی قاری قرآن است که با هدف شناسایی استعدادهای قرائت دانشگاه‌های استان و هدایت این افراد به کلاس‌های آموزشی تخصصی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha