تقویت ظرفیت‌های قرآنی خوزستان؛ از اعتبارات سفر استانی دولت
کد خبر: 4051286
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

تقویت ظرفیت‌های قرآنی خوزستان؛ از اعتبارات سفر استانی دولت

استاندار خوزستان در دیدار با جامعه قرآنی استان گفت: در بحث‌های فرهنگی اعتبارات خوبی در مصوبات سفر به استان اختصاص پیدا کرده است که سعی خواهیم کرد از این مصوبات برای تقویت ظرفیت‌های قرآنی استان به بهترین شکل استفاده کنیم.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جامعه قرآنی خوزستان شامگاه چهارشنبه، 31 فروردین با صادق خلیلیان، استاندار خوزستان دیدار کردند.

خلیلیان در این برنامه ضمن تسلیت ایام سوگواری ضربت خوردن حضرت امیر مؤمنان علی(ع) گفت: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیاری در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد که گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها را در این جمع می‌بینیم. شاید در ظاهر این ابعاد خوب تبیین نشده و شناخته شده نیستند.

وی اظهار کرد: خوزستان بین استان‌های کشور برجسته است و از نظر اقتصادی دومین استان دارای تولید ناخالص داخلی است. ۴۰ درصد منابع بودجه کشور را استان خوزستان تأمین می‌کند و در سالیان متمادی دومین یا سومین استان از نظر گرفتن اعتبارات بوده، اما در عین حال مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت‌ها دارد. برخی از این مشکلات شاید بین 20 تا 30 درصد به تحریم‌هایی برمی گردد که یک دهه بر کشور سایه افکنده بود. برخی دیگر نیز به ۸ سال گذشته برمی‌گردد و ناشی از عمل دولتی بود که به امید برجام، ابتکار عمل را از دست داد و در حل مشکلات منفعل بود. گرچه پیش از آن نیز مشکلات زیرساختی داشتیم، اما در این هشت سال تشدید شد. ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر مشکلات به روابط، مناسبات و نحوه تعامل مابین گروه‌های مرجع و فعالان سیاسی استان بازمی‌گردد. این واقعیت‌هایی است که در خوزستان هست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در عین حال خوزستان مشکلی لاینحل ندارد و همه قابل حل هستند، تأکید کرد: مشکلات زیرساختی نیازمند عزم جدی است و خوشبختانه در بالاترین سطح کشور این عزم برای حمایت از خوزستان وجود دارد و شاید ظرف دو سال و نهایتاً چهارسال بتوان مشکلات را برطرف کرد و این نیازمند عزم جدی، تلاش شبانه‌روزی و هم‌افزایی نیروهای استان است.

خلیلیان افزود: از جمله حمایت‌هایی که در دولت جدید صورت گرفته است، بحث مصوبات سفرهای استانی است که این سفر به عنوان اولین سفر دولت صورت گرفت. این مصوبات پیگیری شد و خوشبختانه طرح‌ها و پروژه‌های مهم و تأثیرگذار آن را احصا کردیم، دارای شناسنامه شدند، زمان‌بندی کردیم، نیازهای اعتباری آنها را سنجیدیم و ابتدا در معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری آنها را به تصویب رساندیم، سپس در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران عامل بانک‌ها به تصویب رسیدند.

وی ادامه داد: علاوه بر بودجه جاری، ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات بودجه‌ای، برای مدت سه سال به استان تخصیص پیدا کرد، در عین حال، 20 هزار میلیارد تومان توسعه سرمایه‌گذاری و 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود و کارمزد پایین در حمایت از تولید و اشتغال، سه هزار و 900 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از ازدواج جوانان مطرح شده که این مصوبات محقق و بانک‌های عامل آن نیز تعیین شده است.

استاندار این برنامه‌ها را نشان‌دهنده حمایت دولت از استان خوزستان دانست و گفت: اتفاقات خوبی در استان خوزستان افتاده و برخی از پروژه‌ها فعال و تسریع شدند و برخی وارد بهره‌برداری شده و برخی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به موضوعات فرهنگی اظهار کرد: در بحث‌های فرهنگی نیز اعتبارات خوبی در مصوبات سفر به استان اختصاص پیدا کرده است که ما می‌توانیم برای فعالیت‌های قرآنی و مطالبی که در این جلسه مطرح شد، از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. سعی خواهیم کرد از این مصوبات در جهت تقویت جامعه قرآنی و فعالیت‌های قرآنی استان به بهترین شکل استفاده کنیم و این فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

خلیلیان در پایان تصریح کرد: درباره اشتغال فعالان قرآنی باید بگویم، اشتغال و جذب دولتی در این شرایط سخت است و سهمیه گرفتن دشوار است، اما آن را پیگیری می‌کنم و این را وظیفه خود می‌دانم. بیمه فعالان قرآنی نیز حتماً پیگیری خواهد شد، گرچه سهمیه استان از ۴۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است، اگر این مقدار کم بود باز هم آن را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است، این نشست با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان، پیشکسوتان قرآنی، قاریان، حافظان، گروه‌های تواشیح و مدیران مؤسسات قرآنی استان همراه بود. در ابتدای این نشست برخی از این فعالان قرآنی پیشنهادها و نظرات خود برای بهبود فعالیت‌های قرآنی در استان بیان کردند.

انتهای پیام
captcha