مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد همدان در ماه رمضان
کد خبر: 4054083
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد همدان در ماه رمضان

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به برپایی محافل «تلاوت نور» در ماه رمضان، اظهار کرد: برپایی سفره افطار کریمانه و همچنین توزیع اقلام افطاری برای خانواده‌های نیازمند از برنامه‌های کانون‌های مساجد در این ماه بود.

حمیدرضا ناهیدی‌فرد مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدانحمیدرضا ناهیدی‌فرد، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برپایی جلسات تلاوت و جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم و توزیع یک هزار و 200 بسته‌ حمایتی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون برای خانواده‌های نیازمند در برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: برپایی محافل قرآنی، برپایی سفره افطار کریمانه و همچنین توزیع اقلام افطاری برای خانواده‌های نیازمند از برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان بود.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان برپایی جلسات تلاوت قرآن در سطح مساجد است، افزود: برگزاری جلسات سنتی قرآن، جلسات جزء‌خوانی، برگزاری مرحله کانونی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، مسابقات کتاب‌خوانی، سه‌شنبه‌های تکریم، برپایی ایستگاه‌های افطاری ساده، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

ناهیدی‌فرد اضافه کرد: برگزاری جلسات تفسیر با موضوع سبک زندگی اسلامی، تبیین و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه، برگزاری جلسات اخلاق با موضوع خودسازی در قرآن، احیای سنت افطاری ساده برای نیازمندان بسته‌های افطاری بهداشتی و همچنین بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه نیایش و دعا یکی از مهم‌ترین عناصر در مکاتب و ادیان الهی است، افزود: در قرآن کریم نیز آمده که هدف خلقت انسان جز با نیایش و عبادت ممکن نیست «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» بنابراین فراهم کردن چنین شرایطی امری اساسی محسوب می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تصریح کرد: بیشترین مسائل عبادی و دینی مسلمانان در این ایام در مساجد رخ می‌دهد چراکه در مساجد نماز، دعا و نیایش با حضور با شکوه روزه‌داران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha