تشکیل قرارگاه قرآنی برای دانش آموزان گلستانی
کد خبر: 4054258
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد:

تشکیل قرارگاه قرآنی برای دانش آموزان گلستانی

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تشکیل قرارگاه قرآنی برای دانش آموزان گلستانی خبر داد و گفت: ارتقا سطح کمی و کیفی قرائت قرآن دانش‌آموزان و توانایی فهم قرآن از اهداف برگزاری این قرارگاه قرآنی است.

نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

به‌ گزارش ایکنا از گلستان، سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۱ اردیبهشت برگزار شد، گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی‌بر جدی گرفتن تهذیب برای دانش‌آموزان قرارگاه قرآنی شکل گرفت که ۱۴ هزار دانش‌آموز گلستانی را تحت پوشش خود قرار داده‌است.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش گلستان با بیان اینکه تربیت قرآنی دانش آموزان زمینه رشد علمی و آموزشی آنان را در پی خواهدداشت، افزود: شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم کردن شرایط برای پرورش این استعداد‌ها موجب ایجاد فضای قرآنی در مدارس می‌شود.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ قرارگاه قرآن، عترت و نماز در سطح استان در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان و ۳۵ کانون فرهنگی تربیتی در ۲۲ انجمن در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش گلستان با بیان اینکه ارتقا سطح کمی و کیفی قرائت قرآن دانش‌آموزان و توانایی فهم قرآن از اهداف برگزاری این قرارگاه قرآنی است، گفت: از ماه‌های گذشته ستاد ارتقاء علمی دانش‌آموزان گلستان را با ده رویکرد آغاز کرده‌ایم و توسط هیئت اندیشه‌ورز برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتی تدوین شده است.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش گلستان به برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی، دیدار با دانشجو معلمان، پیاده‌روی فرهنگیان، رونمایی از کتاب تجارب فرهنگیان و دیدار دانش‌آموزان در مقابل منازل معلمان از جمله برنامه‌های این اداره ‌کل می‌باشد.

نظری با بیان اینکه از بین ۲۴ هزار فرهنگی ۹۹.۲ درصد معلمان واکسن کرونا را دریافت کردند، تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید سه هزار و ۲۰۰ معلم کم داریم که قرار است ۸۱۷ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۸۵۰ از طریق ماده ۲۸ به تعداد معلمان آموزش و روش اضافه ‌شود.

انتهای پیام
captcha