850 هزار معلم مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند
کد خبر: 4054874
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

850 هزار معلم مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند

وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: 850 هزار معلم در سطح کشور مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، یوسف نوری، وزیر آموزش‌و‌پرورش در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای معلم به ویژه شهید مطهری اظهار کرد: فرهنگیان دَین خود را با تقدیم بیش از 4 هزار معلم شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «معلمی شغل انبیا است»، افزود: امروز این رسالت سنگین بر عهده معلمان گذاشته شده است و معلمان باید در مسیر انبیای الهی انجام وظیفه کنند.

وزیر آموزش‌و‌پرورش با تأکید بر اینکه معلمان باید در رأس هرم نظام آموزشی قرار گیرند، بیان کرد: مقام معظم رهبری، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور می‌دانند؛ براین اساس برای ایجاد پیشرفت در کشور باید افسران آن برنامه‌ریزی و نقش‌آفرینی کنند.

وی به نقش آفرینی معلمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس معلمان در کنار حضور پرشور خود در جبهه‌های حق علیه باطل 36 هزار دانش‌آموز بسیجی را به میدان آوردند و این بزرگترین اثرگذاری و نقش‌آفرینی معلمان در نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده است.

نوری به حل مشکل 25 تا 30 هزار نفر نیروهای خریدخدمت مجموعه وزارت کشور که نصف حقوق و نصف بیمه می‌گرفتند، اشاره کرد و افزود: این افراد در حال حاضر حقوق و بیمه کامل البته با مقداری تأخیر دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: احکام 20 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس، خدمات، نهضتی و غیره که سر کلاس هستند صادر شده و حدود 12 هزار نفر هم تا اول مهر امسال انجام خواهد شد و وضعیت 100 هزار نفر از افرادی که تاکنون تعیین تکلیف نشده و کد کارمندی ندارند در قالب برگزاری یک آزمون تبدیل وضعیت خواهند شد.

وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: 850 هزار معلم در سطح کشور مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی معلمین شروع شده البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد، اظهار کرد: 68 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که 38 هزار میلیارد تومان آن در سال جاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه 31 شهریورماه 1400 این طرح کلید خورده است، گفت: از دوشنبه با شیفت‌های کاری متراکم و متعدد سعی خواهیم کرد کار را به نتیجه برسانیم و رئیس جمهور نیز دستورات لازم در این خصوص را صادر کرده است.

وی گفت: در کنار رتبه‌بندی معلمان، آزمون جذب 34 هزار و 813 نیروی جدید هم در سال جاری برگزار می‌شود تا کمبود نیروی آموزش‌و‌پرورش جبران شود.

وزیر آموزش‌و‌پرورش در پایان از احیای طرح سرانه مدرسه و تغذیه رایگان خبر داد و یادآور شد: این طرح از اول مهرماه سال جاری در سطح مدارس اجرا خواهد شد و یک هزار و 135 میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha