حضور بسیجیان با چشمان بیدار در عرصه‌های مختلف جامعه
کد خبر: 4055476
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان عنوان کرد

حضور بسیجیان با چشمان بیدار در عرصه‌های مختلف جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت:بسیجیان در هر زمان در هر مکان و در هر عرصه نیاز باشد با چشمان بیدار و هوشیار انقلاب در همه عرصه‌ها وارد میدان می‌شوند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در رزمایش جهادگران فاطمی استان زنجان، اظهار کرد: بسیج مستضعفان با اندیشه الهی امام ایجاد شده است. انعطاف نیروهای بسیجی غیر از نیروهای سازمان یافته اداری، بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: هر زمان، در هر مکان و در هر عرصه نیازی باشد، وارد میدان می‌شوند؛ در عمران و آبادانی، در صحنه‌های انقلاب، واکسیناسیون، طرح شهید سلیمانی حضور یافته‌اند و چشمان بیدار و هوشیار انقلاب در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی بوده و در صحنه قرار داشته و ضرورت‌ها را تشخیص داده و حرکات دشمن را تشخیص داده‌اند.

وی افزود: بسیجیان در استان ما نیز با روحیه ولایت‌مداری، خدمت به خلق و جلب رضایت پرودگار در صحنه حضور دارند؛ از روزی که بحث آبادانی مطرح شده بسیج سازندگی پای کار بوده است. مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز هم با دشمن در جنگ هستیم؛ چراکه علاوه بر جنگ اقتصادی جنگ فرهنگی نیز در حال انجام است و همه تلاش دشمن بر این است که انقلاب را از مسیر منحرف کند، با تبلیغات دروغین مسیر انقلاب را به انحراف بکشاند و ذهن جوانان و نوجوانان را مشوش کنند. اما اینجاست که باید گفت خدماتی که در این ۴۳ سال انجام شده کشور، انقلاب، صاحبان انقلاب، ملت و نظام را سربلند نگه داشته و ما وظیفه داریم از این انقلاب با همه توان در همه عرصه‌ها پاسداری کنیم.

این مسئول ادامه داد: انسان مبارز باید همیشه بیدار باشد؛ چرا که دشمن سوگند دشمنی یاد کرده است؛ بنابراین در مقابل دشمن که به عنوان شیطان اکبر است هوشیاری و بیداری لازم است. با این حال از همان روزی که انقلاب اسلامی تشکیل شده در حال ترمیم ویرانه باقی مانده از شاهان بی‌لیاقت بوده و بعد از پایان شکوهمند دفاع مقدس این مسئله سرعت یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: جهادگران به اقتضای نیاز در هر زمان همواره در صحنه حضور داشته‌اند و اندیشه انقلابی معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تاسیس نهاد‌های انقلابی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. همه مردم در صحنه حضور داشتند، سبب پیروزی انقلاب شدند، باید همچنان این حضور حفظ شود؛ چراکه نگهداری این انقلاب باز حضور همگان را می‌طلبد.

خاتمی یادآور شد: یکی از اندیشه‌های انقلابی رهبر کبیر انقلاب، فرمان تشکیل بسیج بود و برکات این فرمان را در دوران دفاع مقدس دیدیم. نیروهای نظامی و انتظامی ما از همان دقایق و لحظات اولیه در مقابل دشمن صف‌آرایی کردند؛ اما از آنجایی که استکبار جهانی، حمایت‌کننده دشمن بود و تقریبا جنگ جهانی سوم شروع شده بود مقابله سخت بود، اما با همراهی مردم در کنار نیروهای نظامی بود که انقلاب اسلامی بر نیروهای استکبار جهانی پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: امام به این نتیجه رسیدند که انقلاب را مردم انجام دادند و باید پاسداری انقلاب را نیز مردم با حضور در صحنه حفظ کنند. با این حال باید گفت با تجربه طولانی چهار دهه مشاهده کردیم تشکیل بسیج یکی از ضروریات اصلی برای پاسداری انقلاب بوده است.

این مسئول با تاکید بر این که برادر مبارز باید همیشه بیدار و هوشیار باشد و تحرکات آن را رصد کند، خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ سال قبل حضرت علی (ع) چارچوب فعالیت را تعیین فرموده‌اند، امام راحل نیز به این مسیر رهنمون شدند و حضرت آقا نیز با صلابت، قدرت بیشتر و هوشیاری جامع تر این مسیر را ادامه دادند.

انتهای پیام
captcha