اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان قطعی است
کد خبر: 4055506
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان قطعی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار معلم در سطح استان قزوین گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً در آموزش و پرورش اجرا می‌شود و بخشی از این کار در مجلس و شورای نگهبان شکل گرفته است.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در مراسم بزرگداشت روز معلم که امروز، ۱۸ اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه دانش‌آموزانی در طراز جمهوری اسلامی تربیت کرده و کشوری سرافراز و باعزت و انسان‌هایی خردمند و شجاع داشته باشیم، اصل و اساس این کار در حوزه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برخی شاخصه‌های مهم معلمان اشاره شده که از جمله آن داشتن روحیه انقلابی، تحلیل‌گری، استدلال و توجیه عقلانی و پاسخگویی به شبهات به ویژه شبهه‌افکنی‌های فضای مجازی است.

این مسئول بیان کرد: در سند تحول بنیادین به تولید فکر و گفتمان‌سازی مفاهیم انقلاب توسط معلمان اشاره شده است همچنین بحث آرمان‌خواهی، تکیه بر مبانی فقهی، بالندگی، نظریه‌پردازی، خودسازی، خودباوری جزو شایستگی‌های یک معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه اظهار کرد: ویژگی‌های بارز شهید مطهری در دو بُعد علمی و اخلاقی باید سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد؛ زیرا ایشان در کنار برخورداری از پختگی علمی بالا و قدرت جذب مخاطبان به دلیل ارائه مطالب نو، انسان ژرف‌نگری بوده و تدریس را یک عبادت و وظیفه دینی می‌دانست نه یک وظیفه شغلی.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهید مطهری متعبد، اهل قرآن، راستگو و رازدار بود و با وضو وارد کلاس می‌شد و همواره با انحرافات مبارزه می‌کرد و در طول دوران حیات خود در سه بخش مبارزات ویژه‌ای کرد که شامل مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، مبارزه با کمونیست‌ها و لیبرال‌ها است.

وی تأکید کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و بخشی از این کار در مجلس و شورای نگهبان شکل گرفته و به احتمال زیاد به گفته وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه برای تصویب به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در ادامه هیئت ممیزی در استان‌ها موظف به جمع‌آوری مدارک جهت اجرای آن خواهند شد.

وی تصریح کرد: شایستگی‌های اشاره شده در نظام رتبه‌بندی معلمان شامل شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه است که امتیازاتی دارد و کسب آن هم خیلی دشوار نیست.

سیاهکالی مرادی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار معلم در سطح استان قزوین، اظهار کرد: امیدواریم میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای نظام رتبه‌بندی به اندازه‌ای باشد که بخشی از مشکلات معیشتی همکاران فرهنگی را جبران کند.

وی در پایان گفت: یقیناً نظام رتبه‌بندی معلمان عملیاتی خواهد شد و امیدواریم نهایتاً تا پایان خرداد ماه امسال این اقدام به مرحله اجرا برسد تا دغدغه همکاران ما کم شود و به عنوان یک مسئول وظیفه شرعی خود می‌دانیم که از حق معلمان در چارچوب اخلاق و قانون دفاع کنیم.

انتهای پیام
captcha