جمع‌آوری کمک ۳۰۰ میلیونی برای خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4060556
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
در جشن نسیم مهر شهرکرد؛

جمع‌آوری کمک ۳۰۰ میلیونی برای خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری

در جشن نسیم مهر در شهرکرد، مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون ریال کمک نقدی و تعهد مالی جهت کمک به خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری جمع‌آوری شد.

جشن نسیم مهر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی زندان‌های چهارمحال و بختیاری، به مناسبت روز ملی حمایت از زندانیان، امروز هشت خردادماه جشن نسیم مهر با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، مدیر کل زندان‌های استان، رؤسای اصناف و بازاریان و جمعی از مسئولان استانی در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان در این جشن ضمن قدردانی از تمامی خیران در حمایت از خانواده زندانیان، گفت: آسیب‌دیدگان واقعی خانواده‌های زندانیان هستند که هیچ نقشی در جُرم سرپرست خانواده ندارند، اما به گونه‌ای غیرمستقیم مجازات می‌شوند و بار سنگینی از نگاه منفی جامعه و مشکلات اقتصادی را توأمان بدوش می‌کشند.

حیدری افزود: بیش از 800 خانواده از زندانیان استان تحت پوشش خدمات حمایتی، معیشتی و مشاوره‌ای انجمن‌های حمایت هستند و در سال گذشته بیش از 17 میلیارد ریال کمک هزینه شامل سبدهای معیشتی، پوشاک، لوازم منزل، نوشت‌افزار و غیره دریافت کردند.

مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان و خانواده زندانیان، ادامه داد: توسعه اشتغال اولویت اول سازمان زندانها در سال 1401 است و در همین راستا در سال گذشته کارگاه‌های تولیدی برای زندانیان و خانواده آنان گسترش یافته است.

حیدری به کمک 26 میلیاردی به زندانیان اشاره کرد و افزود: بیش از 14 میلیارد ریال از این مبلغ دستمزد اعزام به کار زندانیان بوده است.

وی همچنین به آزادی 77 نفر از زندانیان با کمک انجمن حمایت زندانیان شهرکرد، بروجن و لردگان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان بازوی انجمن حمایت در ایجاد چتر حمایتی برای خانواده زندانیان هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 10 دوره آموزشی در موضوعات مختلف برای خانواده‌ها برگزار شده است تا از آسیب به خانواده زندانیان پیشگیری شود.

حیدری ضمن قدردانی از خیران، نماینده اصناف، مسئولان استانی و هنرمندان که بخشی از فروش آثار خود در نمایشگاه قاب مهربانی را به خانواده زندانیان اختصاص دادند، افزود: در جشن نسیم مهر، مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون ریال کمک نقدی و تعهد مالی جهت کمک به خانواده زندانیان جمع‌آوری شد.

تقدیر از خیر نیک‌نام حاج قربانعلی رئیسی و برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی زندانیان از دیگر بخش های این جشن بود.

در چهارمحال‌وبختیاری سه انجمن حمایت در شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان به خدمت‌رسانی به خانواده زندانیان مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha