اجرای سند تحول بنیادین؛ هدف اصلی آموزش و پرورش
کد خبر: 4061652
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

اجرای سند تحول بنیادین؛ هدف اصلی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را از اهداف اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برخی اختلافات در اجرای طرح رتبه بندی وجود دارد اما نباید به بهانه رتبه بندی بستری برای آزمون را باز کرد.

فرمانداری ملایربه گزارش ایکنا از همدان، وزیر آموزش و پرورش امروز ۱۲ خردادماه در سفر خود به استان همدان ضمن حضور در شهرستان ملایر در ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان ملایر، مجموعه ورزشی شهید مفتح روستای علوی ملایر افتتاح کرد و نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش ملایر و مناطق در فرمانداری ملایر برگزار شد.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، در آئین افتتاحیه مجموعه ورزشی شهید مفتح روستای علوی ملایر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان در حال طی اصول نهایی را در کمیسیون است.

وی افزود: اختلاف نظرات جزیی در بندهایی از این لایحه وجود دارد این که این موارد در جلسه هفته آینده هیئت دولت بررسی می‌شود و مبنای اجرای این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است.

وزیر آموزش و پرورش با وضعیت کمبود نیروی انسانی تصریح کرد: در راستای رفع کمبود نیروی انسانی ۶۰ هزار نیروی انسانی از اسفند ماه ۱۴۰۰ وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۴ هزارو ۸۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی و ۱۵ هزار از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ۲۶ هزار نفر از دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستند.

نوری با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در استان همدان تصریح کرد: برای جبران کمبود فضای آموزشی و پایان پروژه های نیمه تمام در سطح استان همدان بررسی های لازم صورت گرفته و در سفر رییس جمهور برای افتتاح و تکمیل این پروژه ها تصمیمات لازم گرفته می شود.

وی افزود: با افتتاح این پروژه ها بخشی از کمبود فضای آموزشی استان و شهرستان مرتفع می شود.

گفتنی است؛ مجموعه ورزشی شهید مفتح روستای علوی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و در زیر بنای ۸۲۸ متر شامل زمین فوتسال، والیبال و بسکتبال به بهره برداری رسید.

هم‌چنین نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش ملایر و مناطق شهرستان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در فرمانداری ملایر برگزار شد، سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر در این نشست با اشاره به جایگاه شاخص ملایر در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های قابل سنجش شهرستان ملایر به اتکا خانواده بزرگ فرهنگی در استان دارای رتبه بالایی است .

وی با اشاره به مشکلات پیش روی فرهنگیان بخصوص در سال‌های اخیر، تصریح کرد: برجسته‌ترین خدمت معلمان در دوران کرونا بود و هیچ روزی روند آموزش در ملایر تعطیل نشد و فرهنگیان نشان دادند و افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

اسماعیلی گفت: مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و مجموعه فرمانداری با همه امکانات و ظرفیت‌های شهرستان به خدمت آموزش و پرورش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: در بودجه سال جدید و بخصوص در تبصره ۹ بودجه، احکام خوبی در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را تفاوت دولت و مجلس حاضر و با دوره های گذشته دانست و گفت: اجرای این طرح مطالبه همگانی است که در حال نهایی شدن است و با یک رقم قابل دفاع دولت و مجلس به دنبال احقاق حق همه معلمان است.

آزادیخواه با اشاره به کمبود نیروهای آموزشی عنوان کرد: با اجرای طرح امین قدری از مشکلات کمبود نیرو در کشور و شهرستان ملایر حل می‌شود.

هادی بیگی نژاد دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین ملاک کار امروز آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کنار رفتن ۲۰۳۰ و اجرای سند تحول بنیادین از اقدامات برجسته در وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه پروژه های مربوط به آموزش و پرورش نیاز به یک توجه ویژه دارند، تصریح کرد: باید برنامه ای مشخص شده تا پروژه هایی که ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته باشد و برای یک مورد کوتاه معطل مانده به سرعت اجرایی شوند. تکمیل پروژه های زمین مانده نیاز به مدیریت صحیح دارد که هر چه سریعتر دانش آموزان از آن بهره مند شوند.

بیگی نژاد با بیان اینکه برای پروژه‎های عمرانی مربوط به آموزش و پرورش داشبورد مدیریتی طراحی شود، تصریح کرد: باید در حوزه نرم افزاری و اقدامات پیش روی آموزش و پرورش برنامه ریزی صحیح صورت گیرد و در این بین از ظرفیت هیئت‌های اندیشه ورز استفاده کرد.

تأثیر نمرات دوره متوسطه در کنکور تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با بیان اینکه امسال علاوه بر فارغ‌التحصیلان، ۶۰ هزار نیرو به آموزش و پرورش اضافه شد، تصریح کرد: معمولا ۹ درصد از بودجه عمومی دولت به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شد که امسال این میزان به ۱۳ درصد رسیده است و بخش اعظم آن به پرداخت حقوق‌ها می‌رسد.

نوری اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش رو است که در این راستا اقداماتی در مجلس و وزارت خانه انجام شده است.

وی افزود: تکلیف نیروهای مختلف که روی زمین مانده بودند باید تعیین شود، برای افراد قراردادی و خرید خدمتی آزمونی در تیرماه انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند که ما منتظر پاسخ سازمان سنجش پس از اعمال ضرایب هستیم؛ برای ۱۵ هزار دانشجوی آموزش ابتدایی تابستان امسال دوره نایب برگزار می‌شود که از مهرماه سر جلسه درس می‌روند.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر فارغ‌التحصیلان، ۶۰ هزار نیرو به آموزش و پرورش اضافه شد، تصریح کرد: ۲۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش مشمول افزایش حقوق شده اند، در بودجه امسال قدرت انعطاف و مانور بیشتر شده است و سال گذشته سرانه ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به مدارس اختصاص داده شده بود که در سال‌های اخیر بی‌نظیر است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد: این طرح از ۳۱ شهریور سال گذشته تصویب شده است و مبنای آغاز این طرح است پس تفاوتی از زمان آغاز آن ندارد.
وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را از اهداف اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برخی اختلافات در اجرای طرح رتبه بندی وجود دارد نباید به بهانه رتبه بندی دکان آزمون را باز کرد.

وی با اشاره به همراهی مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی تصریح کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم اعتبار گذاشته است‌.

وی با بیان اینکه کنکور را قبول ندارم بیان کرد: کنکور باید از فضای مدارس خارج شود اثر نمرات دوره متوسطه تا ۶۰ درصد برای کنکور افزایش می‌یابد.

نوری با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد از سفرهای استانی رییس جمهور در بخش عمرانی اعتبار دریافت شده است، تصریح کرد: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت و فرسودگی مدارس باعث شده تا نیاز به بودجه های دو برابر شود.

وزیر آموزش و پرورش به برگزاری دوره برای معلمین زیست در شرکت رویان اشاره و تصریح کرد: باید دانش آموزان را از مدرسه و کتاب واحد خارج کنیم و به دنبال ایجاد تحول باشیم. ورود به فضاهای جدید از جمله متاورس و آموزش در محیط بلاکچین یکی دیگر از اقدامات در راستای تحول آموزش است.

انتهای پیام
captcha