کنگره شهدای عشایری در جهت کاهش خسارت‌های فرهنگی باشد
کد خبر: 4064605
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

کنگره شهدای عشایری در جهت کاهش خسارت‌های فرهنگی باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان، گفت: این رویداد یک اتفاق مهم فرهنگی در استان ماست و حتماً می‌تواند فرهنگ شهدایی را نهادینه و بسیاری از ضایعات و خسارت‌های فرهنگی را کمتر کند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد عصر روز گذشته ۲۵ خردادماه با اشاره به اینکه در استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به‌ویژه در ساحت فرهنگی نباید غافل شویم، اظهار کرد: این گروه‌ها در بخش‌های فرهنگی مظلوم واقع شده‌اند و در سپردن کارهای اجرایی به آنان در حوزه فرهنگ توجه لازم نشده است لذا شاهدیم که کارهای فرهنگی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی روی زمین می‌مانند.

وی با ذکر اینکه شورای فرهنگ عمومی تنها در حوزه سیاستگذاری و فعال ساختن دستگاه‌های اجرایی می‌تواند فعالیت کند، ادامه داد: امروز نسبت به طرح عفاف و حجاب باوجود جلسات و گفت‌وگوهای فراوان، کار خاصی را شاهد نبوده‌ایم و مشکلات فراوانی حتی در ادارات و دستگاه‌ها وجود دارد و در خیابان‌ها نیز وضعیت رها شده‌ای حکمفرماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با استناد به دیدگاه مقام معظم رهبری که انقلاب را جز روحیه جهادی نمی‌توان به پیش برد، گفت: در عرصه فرهنگی نیز نیازمند روحیه جهادی هستیم و لذا باید به این ظرفیت نگاه و توجه ویژه وجود داشته باشد؛ احصا و شناسایی گروه‌های جهادی استان و ظرفیت‌های آنان در راستای بهره‌ مندی بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

نکونام در خصوص درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری کنسرت‌های موسیقی در پی بهبود وضعیت شیوع کرونا، توضیح داد: کسی با اصل کنسرت در صورتی که حریم‌ها حفظ و موسیقی متعارف اجرا شود، مخالفتی ندارد اما این حد و مرزها گاه رعایت نشده و در گذشته شاهد مشکلاتی در این خصوص بوده‌ایم و گله‌مندی‌هایی از سوی دغدغه‌مندان وجود داشت لذا رعایت اخلاق اسلامی ضرورت دارد.

امام جمعه شهرکرد با ابراز خشنودی از برپایی کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در استان در اوایل هفته آتی، بیان کرد: این رویداد یک اتفاق مهم فرهنگی در استان ماست و طبعاً برنامه‌های مربوط به شهدا هر چقدر بیشتر و گسترده‌تر برگزار شود، منشأ اثر عمیق فرهنگی خواهد بود. این کنگره حتماً می‌تواند فرهنگ شهدایی را نهادینه و بسیاری از ضایعات و خسارت‌های فرهنگی را کمتر کند.

نکونام با تأکید بر اینکه این فرصت باید مغتنم شمرده شود، ادامه داد: همه استان در این راستا بسیج شوند و تلاش شود تا این رویداد با رویکرد محتوایی برگزار شود؛ همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان برگزاری آن تأکید بر محتوا و ضرورت مقابله با جنگ نرم و داشتند و ایشان در این فرمایشات خطر تمرکز دشمن بر دین‌زدایی را یادآور شدند و فرمودند که عشایر دست رد بر این تلاش دشمن زدند و آن‌را جدی نگرفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه مشکلاتی که گاه در زمینه‌هایی چون وضعیت عفاف و حجاب، کنسرت‌ها، گردشگری و غیره مشاهده می‌شود حاصل تلاش دشمن برای دین‌زدایی است، افزود: هر یک از این موارد که باید منشأ خیرات و شادابی و نشاط جامعه شود به فرهنگ‌زدایی و دین‌زدایی گرفتار شده‌اند.

نکونام تأکید کرد: رسانه ملی و استانی پای کار باشند و از این فرصت باقیمانده تا برگزاری کنگره تا می‌توانند باید در خصوص ترویج فرهنگ شهدایی و تعمیق ایمان و ترویج دین در میان جامعه کار کنند و تولید برنامه صورت گیرد؛ تمرکز تمام برنامه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی در این چند روز بر برپایی کنگره معطوف باشد.

امام جمعه شهرکرد گفت: مطالبه شورای فرهنگ عمومی استان این است که مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بر روی زمین نماند، این میزان اختصاص اعتبار در یک سفر برای استان حقیقتاً قابل توجه است لذا دستگاه‌های مختلف که سهمی از این اعتبارات دارند باید فعال شوند و مصوبات را با تشکیل کارگروه‌های ویژه به سرعت عملیاتی کنند.

انتهای پیام
captcha