بهره‌مندی ۱۲۰ خوزستانی از بیمه مربیان قرآنی
کد خبر: 4068205
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

بهره‌مندی ۱۲۰ خوزستانی از بیمه مربیان قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خوزستان از بهره‌مندی 120 مربی و معلم قرآن در سطح استان از بیمه مربیان و معلمان قرآنی خبر داد.

بیمه مربیان قرآنی

سیده‌ مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره نام‌نویسی بیمه معلمان و مربیان قرآنی در استان گفت: نام نویسی بیمه معلمان قرآنی از 15 اسفند 1400 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. مؤسسات به تدریج با کسب اطلاع از مزایای این بیمه، جهت بهره‌مندی مربیان خود از آن اقدام می‌کنند. معلمان و مربیان قرآنی با ارائه درخواست خود به معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی می‌توانند برای ثبت بیمه اقدام کنند.

موسوی‌زاده اعلام کرد: تاکنون 120 مربی و معلم قرآنی در سطح استان از این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

این طرح براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) اجرا شده است.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهداف و برنامه‌های دولت در خصوص تعمیم و گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با عنایت به تاکید بر توسعه بیمه اجتماعی در برنامه‌های توسعه کشور به منظور برخورداری معلمین قرآنی فاقد پوشش بیمه اجتماعی از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی در زمینه مستمری پیری(سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان متوفی منعقد شد.

با اجرای این طرح ۳۰ هزار نفر از معلمان قرآنی مورد تأیید اتحادیه که مشمول سایر  نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند می‌توانند از مزایای بازنشستگی(دوران پیری و سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان  بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha