امام باقر(ع)؛ پرچمدار انقلاب فرهنگی
کد خبر: 4069182
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

امام باقر(ع)؛ پرچمدار انقلاب فرهنگی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) پرچمدار انقلاب فرهنگی تشيع است، گفت: اين امام گرانقدر شكافنده علوم نام گرفتند و توانستند اسرار علوم را برای اقشار مردم هويدا سازند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) با بنیان‌گذاری نهضت علمی علوی بر غنای گنجینه دانش مسلمانان افزوده و فصل جدیدی را فرا روی تاریخ اسلام گشودند.

وی با بیان اینکه ایشان نمونه کامل علم و زهد بودند، افزود: امام باقر(ع) با ایجاد نهضتی در جهان اسلام، تأثیر بسزایی در ترویج مکتب شیعه و گسترش علوم نبوی داشتند و شاگردانی که در مکتب آن امام بزرگ پرورش یافتند سال‌ها عهده‌دار اشاعه فرهنگ دینی و انتقال آن به نسل‌های پس از خود بودند.

وی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) پرچمدار انقلاب فرهنگی تشيع است، تصریح کرد: اين امام گرانقدر شكافنده علوم نام گرفتند و توانستند اسرار علوم را برای اقشار مردم هويدا سازند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این امام در زمينه‌های مختلف اجتماعی، سياسی، علمی و فقهی جایگاه ويژه و خاصی داشتند، گفت: امام قيام عاشورای امام حسين(ع) را درک فرموده و از امام حسين(ع) شيوه مبارزه آموختند و همچنین دوران گذار جامعه از بنی‌اميه به بنی‌عباس را کامل دیده بودند؛ لذا زندگی ایشان از اين حيث در دوران اوج شكوفايی قرار داشته است.

رضایی با بیان اینکه برترين و عالی‌ترين روايات تربيتی را از وجود مبارك امام باقر(ع) داريم، افزود: ایشان به جامعه فهماند که تفکر عقلانی در سایه اسلام توان دیده شدن و ابراز متفاوت را دارد و اکنون اگر بتوانيم ابعاد علمی و فرهنگی زندگی امام باقر(ع) را برای جامعه اسلامی و حتی در کتب درسی تبيين كنيم مطمئناً می‌توانيم جامعه تشيع را از غربت در بياوريم.

وی با تأکید بر اینکه آشتی علم و دين ویژگی بارز زمان این امام همام بود، تصریح کرد: شيوه زندگی امامان می‌تواند الگويی برای ولايت‌پذيری و ولايت‌مداری باشد و اگر در پرتوی توجه به جايگاه والای امام‌زادگان حركت و آن را نهادينه کنیم، می‌توانيم جامعه‌ای موفق داشته باشيم.

 

انتهای پیام
captcha