«ضیافت اندیشه» اساتید علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4070172
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

«ضیافت اندیشه» اساتید علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به برگزاری طرح «ضیافت اندیشه» اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از روز گذشته، ۲۰ تیرماه با حضور ۹۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی، گفت: در این طرح دو موضوع دانشگاه طراز انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری انتخاب شده است.

ضیافت اندیشه اساتید علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صغیرا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری طرح «ضیافت اندیشه» اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، اظهار کرد: این طرح از روز گذشته ۲۰ تیرماه با حضور ۹۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آغاز شده است و به مدت چهار روز ادامه دارد.

وی در تبیین چرایی و ضرورت برپایی این دوره برای اساتید دانشگاه، ادامه داد: با توجه به اهمیت دستیابی به دانشگاه طراز انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری و پیگیری این مهم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ به تمامی دانشگاه‌ها برای اهتمام نسبت به این موضوع، معرفت‌افزایی اساتید دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد تا این نیروها بتوانند دانشجویان را به سمت معیارهای یک دانشگاه طراز سوق دهند.

صغیرا بیان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر پیشروی به سمت تمدن نوین اسلامی و نیز امر ایشان به فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و نقش کلیدی دانشگاه در تحقق این اوامر، ضرورت معرفت‌افزایی اساتید دانشگاه بهتر آشکار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه اساتید به‌صورت حضوری در حال برگزاری ‌است، گفت: این طرح طی هماهنگی با ریاست و مدیران دانشگاه به‌صورت صددرصد حضوری برای اساتید و سپس دانشجویان برگزار می‌شود.

صغیرا با تصریح اینکه موضوعات متعددی برای پرداختن در طرح ضیافت اندیشه اساتید در فهرست محورهای اصلی طرح قرار گرفت، افزود: در نهایت دو موضوع محوری و مبتلا به فضای دانشگاه‌ها انتخاب شد که شامل «دانشگاه طراز انقلاب اسلامی» و «سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری» هستند. معتقدیم که اگر اساتید بتوانند ارتقای آگاهی و دانش‌افزایی در این موضوعات محوری را در دستور کار قرار دهند، قطعاً اتفاقات خوبی را در دانشگاه شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان رشته‌های گوناگون پزشکی و زیرمجموعه نظام سلامت و درمان، جامعه مخاطب اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستند، بیان کرد: همچنین مجموعه اساتید، دانشجویان و کادر دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر را شامل می‌شود که در جای‌جای استان ذیل مجموعه علوم پزشکی مشغول فعالیت و خدمت هستند. لذا ارتقای آگاهی و دانش این مجموعه عظیم و نقش‌آفرین در قالب طرح‌هایی چون ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان و کارکنان بسیار حائز اهمیت است و به ارتقای آگاهی این افراد و خانواده‌های آنان می‌انجامد.

صغیرا بیان کرد: شرایط حضور اساتید از جای‌جای استان و نیز تعدادی از اساتید استان اصفهان که نسبت به حضور در این طرح ابراز تمایل کردند فراهم شده و وسایل ایاب و ذهاب برای این افراد پیش‌بینی شده است؛ این طرح با حضور دو استاد و اندیشمند برجسته کشوری در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تا ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص امتیازات پیش‌بینی شده برای اساتید و دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه، تصریح کرد: اساتید با شرکت در این دوره حائز ارتقای رتبه فرهنگی می‌شوند که در ارزیابی جهت ارتقای رتبه علمی آنان تأثیر مستقیم دارد. همچنین برای دانشجویان حاضر در طرح ضیافت اندیشه نیز طی هماهنگی و تأیید مجمع آموزشی دانشگاه، دو واحد درسی گروه معارف اسلامی لحاظ می‌شود.

صغیرا گفت: ضیافت اندیشه دانشجویان با حضور ۱۷۰ دانشجوی فعال فرهنگی علوم پزشکی و با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های شهرکرد و آزاد اسلامی استان هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha