اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4071338
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در یزد برگزار می‌شود

دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» از برگزاری اختتامیه این مراسم همزمان با عید غدیرخم در این استان خبر داد.

عالیه مهرابی، دبیر اجرایی کنگره بین المللی شعر رضویعالیه مهرابی، دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: دبیرخانه این کنگره فعالیت خود را از حدود سه ماه پیش آغاز کرد و قرار بود این برنامه در روز میلاد امام رضا(ع) برگزار شود که به علت حادثه قطار مشهد- یزد و برای اظهار همدردی با خانواده‌های متأثر از این حادثه مراسم افتتاحیه در شهرستان ابرکوه با حضور شاعران ملی و بین‌المللی برگزار شد و همچنین 110 شاعر ملی و استانی در محفل شعری در شهر یزد حضور یافتند. 

وی ادامه داد: در این راستا اختتامیه این کنگره به زمان دیگری موکول شد و لذا روز غدیرخم برای این مراسم اختصاص یافت که در قالب جشنی با حضور شاعران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شود.

مهرابی افزود: بر این اساس این اختتامیه با حضور شاعران ملی و بین المللی و استانی روز عید غدیرخم در محل حسینیه امیرچقماق برگزار و محمد اصفهانی خواننده کشورمان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان»، رونمایی از کتاب شعر «دقیقه‌های دلتنگی» گردآوری زهرا شایق را از دیگر برنامه‌های این مراسم اعلام کرد و افزود: این کتاب در بردارنده اشعار و رباعیات بیش از 70 شاعر یزدی است و برای اولین بار کتاب رباعی شاعران یزد در حوزه شعر رضوی به چاپ می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم از فیلم کوتاه «قدمگاه» به کارگردانی و نویسندگی حامد عسکری که به معرفی قدمگاه‌های یزد به زبان ادبی می‌پردازد، رونمایی خواهد شد.

مهرابی از توزیع بولتن این کنگره که در 70 صفحه تهیه شده، در روز برگزاری مراسم خبر داد و بیان کرد: رونمایی از فیلم ریاضی یزدی، ملقب به شاعر آل الله و ملک الشعرای آستان حضرت معصومه(س) که به کارگردانی عسکرزاده از فیلم‌سازان جوان یزدی تهیه شده و در مدت زمان 30 دقیقه به زندگی این شاعر اشاره دارد، از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی گفت: در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا روز دوشنبه، 27 تیرماه همزمان با عدید غدیر خم برگزار می‌شود، از خانواده ریاضی یزدی تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha