دوره «حلقه‌های میانی؛ حامیم» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4071797
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
با حضور ۲۰۰ دانشجو

دوره «حلقه‌های میانی؛ حامیم» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی از دانشگاه‌های سراسر استان با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حامیم» و با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد آغاز شد.

طرح حامیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، دوره توانمندسازی فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حامیم» آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح ملی در استان به صورت شبانه‌روزی و با حضور ۲۰۰ دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از دانشگاه‌های مختلف استان به مدت یک هفته با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار می‌شود که در طی این مدت آموزش‌های معرفتی و برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی با ذکر اینکه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری تشکل‌های دانشجویی، نخبگان جوان، مراکز فرهنگی و دانشگاهی برگزار می‌شود، افزود: محور آموزش‌های این دوره برگرفته از سه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی»، «همرزمان حسین(ع)» و «خط امام(ره)» است.

صفی با تأکید بر اینکه این طرح یک مأموریت از سوی نهاد مقام معظم رهبری است که به دفتر نهاد استان ابلاغ شده تا در تابستان اجرایی شود، بیان کرد: در این دوره، آموزش‌های جانبی به صورت کارگاه‌های مهارتی، شامل مهارت‌ ارتباط مؤثر، تکنیک‌های گفت‌وگو و اقناع، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت زمان، تفکر نقادانه و سیستمی و نشست معرفتی شامل بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی دانشگاه امروز، مقایسه تطبیقی حکمرانی امیرالمؤمنین(ع) با جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.

صفی تصریح کرد: اندیشکده‌های غربی معتقد به تقسیم سه‌گانه «امت بی‌امام خطر ندارد»، «امام بی‌امت قدرت و قوام ندارد» و «امت با امت شکست ندارد»، بوده و غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی می‌کنند و دنبال ایجاد فتنه هستند؛ آنان برای اینکه بتوانند میان امت و امام فاصله بیندازند، نقطه اتصال امام و مردم را هدف قرار می‌دهند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: در سال‌ ۱۳۸۸ دشمنان نقطه اتصال بین نخبگان را هدف قرار دادند و این مردم بودند که خودشان را به ولایت متصل کردند و حماسه ۹ دی را به‌وجود آوردند. در طرح حامیم حلقه‌های میانی باید اتصال مردم و ولایت را ساماندهی کنند.

انتهای پیام
captcha