اعطای 11 گواهینامه تربیت مربی قرآن در کرج
کد خبر: 4074723
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

اعطای 11 گواهینامه تربیت مربی قرآن در کرج

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کرج از اعطای 11 گواهینامه تربیت مربی با محوریت انس و آشنایی بیشتر کودکان با قرآن در این شهرستان خبر داد.

اعطای گواهینامه تربیت مربی قرآن

عبدالحسین ناصری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: 15 نفر در این دوره شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون 11 نفر موفق به کسب گواهینامه شدند.

وی با اشاره به اینکه گواهینامه‌ها از سوی معاونت آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور صادر شده است، افزود: اداره تبلیغات اسلامی کرج هر سال به‌طور متوسط بین یک تا سه دوره تربیت معلم و مربی متخصص در رشته‌های مختلف و مورد نیاز مؤسسات و مراکز قرآنی برگزار می‌کند.

این مسئول یادآور شد: دوره تربیت مربی آشنایی و انس كودكان با قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت مربیان متخصص در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به کودکان ۴ تا ۶ سال طراحی شده است و مربیان قرآنی پس از شرکت در این دوره و اخذ گواهی، مجوز تدریس قرآن برای کودکان در مراکز مجاز از جمله مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و… را خواهند داشت.

ناصری در پایان هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان توانمند جهت آموزش قرآن به کودکان خردسال دانست و گفت: تربیت مربیان قرآنی دلسوز و توانمند و آشنایی آنان با مهارت‌های مختلف آموزش قرآن و همچنین ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان، از جمله اصول مهم و راهبردی است که اهتمام به آن هماهنگی، انسجام و اثرگذاری بیشتر در آموزش‌های قبل از دبستان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha