اجرای طرح «نذر خون» در کردستان
کد خبر: 4075193
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

اجرای طرح «نذر خون» در کردستان

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از اجرای طرح «نذر خون» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: در این راستا پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های سنندج و سقز برپا می‌شود.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: طرح «نذر خون» هر ساله همزمان با سراسر کشور در ایام ماه محرم و صفر در سطح استان کردستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این راستا پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح دو شهرستان سنندج و سقز برپا خواهد شد و اهداکنندگان می‌توانند در دو نوبت صبح و بعدازظهر به ‌منظور اهدا و نذر خون به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان به آغاز پیک هفتم کرونا در سطح استان اشاره و بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی استان امکان اعزام و راه‌اندازی پایگاه‌های سیار طی این ایام در دیگر شهر‌ستان‌های استان وجود ندارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اهدای خون در شهرستان مریوان افزود: با توجه به استقبال مردم استان کردستان نسبت به اهدای خون بنا داریم در تمام شهرستان‌های استان پایگاه ثابت راه‌اندازی کنیم.

کریمیان به استقبال مردم استان کردستان از اهدای خون خود برای کمک به بیماران اشاره و اظهار کرد: طبق آخرین آمار از سازمان انتقال خون این استان امسال رتبه اول اهدای خون کشور را کسب کرده است.

وی از افزایش 30 درصدی میزان اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال یادآور شد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که ۱۱ هزار نفر را مردان و یک هزار و ۱۰۰ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام
captcha