تصحیح و انتشار نخستین جلد از کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد»
کد خبر: 4075727
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

تصحیح و انتشار نخستین جلد از کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد»

​​​​​​​به همت گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نخستین جلد از کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد » پس از تصحیح و تحقیق، منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» اثر فقهی ارزشمند علامه محقق محمد باقر سبزواری معروف به فاضل خراسانی از علما و فقیهان بزرگ دوره صفویه، به همت پژوهشگران گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصحیح و تحقیق شده است. علامه فاضل خراسانی در حکومت صفویان مسئولیت‌ و سمت‌هایی همچون منصب شیخ‌الاسلامی و امامت جمعه مرکز حکومت صفویه یعنی اصفهان را بر عهده داشته است. از وی کتاب‌ها و آثار مختلفی در فقه، اصول، کلام، فلسفه، اخلاق و تربیت و سیاست برجای مانده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» اشاره کرد.

برای تالیف این اثر از نسخ خطی کتاب، متن کتاب «ارشاد الاذهان» و برخی از شروحی که بر آن نوشته شده مانند «روض الجنان»، «مجمع الفایده و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان» و سایر منابع فقهی و حدیثی بهره گرفته شده است.

این اثر زیر نظر حجت‌‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار، در شمارگان 300 نسخه و در قطع وزیری منتشر شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha