تجدید بیعت نوجوانان یزدی با مکتب حسینی
کد خبر: 4075846
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

تجدید بیعت نوجوانان یزدی با مکتب حسینی

تعدادی از نوجوانان یزدی برپایی مجلس عزاداری ششمین شب از دهه اول محرم را به یاد نوجوان سیزده‌ساله کربلا به عهده گرفتند.

تجدید بیعت نوجوانان یزدی با مکتب حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با ششمین شب از مراسم ویژه دهه اول محرم، که در جوار امامزاده سید جعفرمحمد(ع) یزد برگزار شد، گروهی از نوجوانان دختر و پسر با تأسی از حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع)، در کسوت خادمی ابا عبدالله‌الحسین(ع) عرض ارادت کردند.

این مراسم که طبق سنت عزاداری محرم، به یاد و نام نوجوان غیرتمند کربلا و یادگار امام مجتبی، حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) برگزار شد، مزین به حضور گسترده نوجوانان یزدی بود.

در این ویژه‌برنامه، نوغلامان حسینی از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم مشغول خادمی سیدالشهدا شدند و اجرای بخش‌های مختلف از جمله نظافت، خوشامدگویی، پذیرایی و قرائت قرآن را به عهده گرفتند. این فرصت خادمی از نگاه نوجوانان یزدی، تفسیر «احلی‌من‌العسل» بود که توفیق نوکری برای سرور و سالار شهیدان را به آنان می‌داد.

اکبری، مسئول واحد نوجوانان هیئت انصار ولایت دارالعباده، هدف از این حرکت فرهنگی را تجدید بیعت نوجوانان عاشورایی با مکتب حسینی دانست. 

اهدای بسته فرهنگی به نوجوانان، مداحی توسط مداح نوجوان و عزاداری و سینه‌زنی نوجوانان انقلابی، از ویژه برنامه‌های ششمین شب از مراسم دهه اول محرم بود.

انتهای پیام
captcha