دستیابی به تمدن اسلامی نیازمند نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4080466
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

دستیابی به تمدن اسلامی نیازمند نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه پیش‌بینی شده تا در دوره چهار ساله به مطالبات رهبری که همان تربیت شهید آوینی‌ها است همت کنیم، افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی به نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شامگاه روز گذشته، اول شهریور، در آیین نکواشت روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان مسجدی شهرستان زنجان با اشاره به آیه ۱۸ سوره توبه، اظهار کرد: آبادانی مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند، پس امید است که از هدایت‌یافتگان راه خدا باشند.

وی با بیان اینکه آبادانی مسجد از دو منظر عمران و آبادانی ظاهری و آبادانی معنوی قابل بررسی است، گفت: مفهوم عمران معنوی مساجد، همان احیای کارکردهای مسجد و رونق بخشیدن به این مراکز است.

این مسئول در ادامه به کتاب «کمیته ۳۰۰ کانون توطئه‌های جهانی» از جان کولمن، افسر سازمان امنیت نظامی بریتانیا اشاره کرد و گفت: در این کتاب به ۳۰۰ مؤسسه و تشکلی که در حال اداره جهان هستند اشاره شده است؛ از نظر برژینسکی تئوریسین، جهان به سمتی حرکت می‌کند که جوانان را از طریق موسیقی راک و مواد‌مخدر در حالت سرخوشی نگه دارد.

حسنی ادامه داد: در این کتاب به موضوعاتی همچون کنترل جمعیت و حفظ نخبگان و نابودی افراد عادی تاکید شده است؛ کنترل جمعیت یکی از اهداف این گروه است. این گروه جوانان را به سمت موسیقی‌هایی که جوانان را به سمت پوچی سوق می‌دهد، تشویق می‌کنند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به کتاب «اشراف سیاه» از این نویسنده بریتانیایی اشاره کرد و گفت: این کتاب نیز نقش تلویزیون در هدایت فکری جمعیت را بررسی می‌کند؛ راه‌اندازی تیم‌های فوتبال با این هدف انجام می‌شود تا جمعیت را از طریق تیم‌ها کنترل کنند و سایت‌های قمار و شرط‌بندی را ترویج دهند.

حسنی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در صف مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند، این کتاب‌ها را مطالعه کنند، تصریح کرد: ائمه جماعت در مساجد با جوانان هم‌افزایی و تعامل داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان اطراف مسجد شناسایی و به مساجد جذب می‌شوند، گفت: در راستای آموزش سواد رسانه‌ای نیز با حوزه هنری رایزنی‌هایی برای اجرای جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد انجام شده است.

این مسئول با یادآوری اینکه پیش‌بینی شده تا در دوره چهار ساله به مطالبات رهبری که همان تربیت شهید آوینی‌ها است همت کنیم، افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی به نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

مسجد کانون تفسیر و حدیث باشد

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی با تبریک روز جهانی مسجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نوزدهمین اجلاس نماز، بیشترین کلیدواژه مسجد را به کار بردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس که فرمودند: مساجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و محل خیر و برکت و مدرسه تفسیر و حدیث و منبر معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند؛ به تعابیر این بیان رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: برای عمل به این فرمان که مسجد کانون تفسیر و حدیث باشد، طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از منظر مقام معظم رهبری مسجد باید محل خیر و برکت باشد از این رو مساجد محل مورد اعتماد همه اقشار محسوب شده و این مراکز بدون هرگونه جناح‌بندی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری از مسجد به عنوان منبر معارف اجتماعی و سیاسی یاد می‌کنند، افزود: در مساجد تلاش می‌شود تا موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، ازدواج، تفسیر و تشویق جوانان و نوجوانان به کسب مدارج علمی مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که مسجد کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد و تحقق این مهم باعث نشاط و تعالی می‌شود؛ کانون‌های مساجد پرورش نیروهای انقلابی را در مساجد برعهده دارند و امیدواریم این مهم به ظهور امام زمان و تمدن نوین اسلامی ختم خواهد شد.

در پایان این مراسم از ۲۰ تن از فعالان مسجدی زنجان در مسئولیت‌های ائمه جماعت، عضو فعال کانون و مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha