برگزاری یادواره مجاهدان بدون مرز در خراسان جنوبی
کد خبر: 4080792
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

برگزاری یادواره مجاهدان بدون مرز در خراسان جنوبی

بیست و چهارمین سالگرد شهادت مجاهدین بدون مرز سردار شهید «محمدناصر ناصری» با حضور معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) شب گذشته، ۳ شهریورماه در خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی مقدم، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی‌مقدم، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) شب گذشته، ۳ شهریورماه در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت مجاهدین بدون مرز سردار شهید حاج محمدناصر ناصری اظهار کرد: شهدا وظیفه بسیار سنگینی بر دوش ما گذاشته‌اند که باید تا حد امکان به وظایف خود در قبال آنها عمل کنیم.

وی با اشاره به تقارن روز خبرنگار و عاشورا افزود: تمامی شهدا بگونه‌ای خبرنگار هستند، زیرا از تاریخ کربلا درس گرفته‌اند. کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، اگر حضرت زینب (س) نبود مسیر کربلا گم می‌شد لذا در ادامه راه این بانوی بزرگوار باید در تبیین ارزش‌ها تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا، بیان کرد: نسل امروز باید با الگوبرداری از سیره و روش شهدا، راه و مشق آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ایمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه یادواره‌ شهدا باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های دشمن که نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده باید نسبت به آگاه‌سازی جوانان اقدام کنیم؛ با توجه به تأکید معظم‌له بر ترویج جهاد تبیین در جامعه، باید ویژگی شهدا به خصوص به جوانان بیان شود تا با شهدا آشنا شوند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهدا راه فضیلت را به روی ما گشوده و ما را از دشمنان قسم خورده نجات داده‌اند، ما باید جوابگوی خون شهدا باشیم. امروز در اذهان و افکار جوانان ما علیه نظام، انقلاب و شهدا وجود دارد، دشمنان در اتاق‌های فکر نشسته و برای نسل جوان ما پمپاژ فکری می‌کنند و نسخه می‌نویسند. شهدای برون مرز برای ما در درون مرزها امنیت آوردند، شهدا سینه‌های خود را در مقابل دشمن تا دندان مسلح سپر کردند تا ما امروز با خیال راحت دور هم نشسته و جلسه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا جزیره‌ای امن شده است و این امر دشمنان را از درون می‌سوزاند.

برگزاری یادواره شهدا جهاد تبیین است

سردار علیرضا یوسفی، جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدا نوعی جهاد تبیین است و باید رشادت‌ها شهدای برای نسل جوان و نوجوان جامعه در این مراسم بیان شود؛ مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و برگزاری یادواره‌های شهدا تلاش برای پاسداشت ارزش‌های آنها است.

وی با بیان اینکه شهدا از ما چه انتظاراتی دارند، اظهار کرد: اگر امروز وصیت‌نامه شهدا را مرور کنیم به اتفاق همه آنها توصیه کرده‌اند پشتیبان ولایت فقیه باشید و نگذارید آسیبی به علمدار خیمه انقلاب وارد شود.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این برهه از زمان به دلیل هجمه بیش از حدی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حقیقی بر افکار جوانان، نوجوانان و کودکان وارد می‌کنند، مسئله جهاد تبیین مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا شده و با ورود به برنامه‌های یادواره شهدا در راستای ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند؛ جوانان و نوجوانان با حضور در یادواره‌های شهدا در جریان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا قرار گرفته و می‌توانند سربازی برای فرمانده شوند.

یوسفی در پایان یادآور شد: همانطور که سرود «سلام فرمانده» توانست بر جهان تأثیر بگذارد امید است همه بتوانیم نقش سربازی خود را برای مقام معظم رهبری به بهترین نحو ایفا کنیم.

انتهای پیام
captcha