مداح خرم‌آبادی برگزیده اجلاس سراسری پیرغلامان شد
کد خبر: 4080813
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

مداح خرم‌آبادی برگزیده اجلاس سراسری پیرغلامان شد

داریوش رحیمی‌، مداح هئیت ۷۲ تن شهدا منطقه اسدآبادی شهر خرم‌آباد برگزیده نوزدهمین اجلاس سراسری پیرغلامان حسینی شد.

داریوش رحیمی، مداح خرم‌آبادیبه گزارش ایکنا از لرستان، کربلایی داریوش رحیمی‌، مداح هئیت ۷۲ تن شهدا منطقه اسدآبادی شهر خرم‌آباد برگزیده نوزدهمین اجلاس سراسری پیرغلامان حسینی(ع) شد.

در این اجلاس که از اول تا سوم شهریورماه مصادف با ۲۵ تا ۲۷ ماه محرم با شعار «کرمانشاه دروازه کربلا» با حضور پیرغلامانی از سراسر کشور و مهمانانی از بیش از ۱۵ کشور جهان در کرمانشاه برگزار شد، ۱۵ پیرغلام برتر براساس شاخص‌های تعیین شده به عنوان پیرغلامان برتر انتخاب شدند که داریوش رحیمی از لرستان نیز برگزیده این اجلاس شد.

داریوش رحیمی در سال ۱۳۳۹ در شهر خرم‌آباد به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۶ مداحی خود را برای اهل‌ بیت(ع) آغاز کرد و امروز باگذشت بیش از چهار دهه از آغاز فعالیتش هنوز با شور و حرارت باور نکردنی به عزاداری برای سالار و سرور شهیدان دو عالم می‌پردازد.

هیئت ۷۲ تن در منطقه سی متری اسدآبادی قرار دارد و با وجود وضع مالی نامناسب خانواده‌های این منطقه در حد توان خود سالانه در ایام محرم به هیئت کمک می‌کنند.

اکثریت جمعیت این هیئت را جوانان تشکیل می‌دهند اما هنوز قدیمی‌های این منطقه نیز با شور و حرارتی که از دوران جوانی خود به یادگار دارند در مراسمات شرکت می‌کنند؛ نکته قابل توجه این است که جمعیت زیادی از مردم این منطقه که در گذشته به سایر شهرها و مناطق کشور رفته‌اند در ایام محرم برای عزاداری  به هیئت ۷۲ تن می‌آیند.

انتهای پیام
captcha