تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی
کد خبر: 4080836
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره با اشاره به همکاری ۹۰۰ گروه جهادی از مردم با آموزش و پرورش، گفت: سال گذشته خیرین ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش تعهد کردند که امسال این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، امروز، ۴ شهریورماه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه بیرجند با درود به ارواح شهدا و معلمان و دانش‌آموزان شهید، گفت: رئیس‌جمهور به مردم خراسان‌جنوبی سلام رسانده و اذعان داشتند هر استانی محصولی دارد و محصول خراسان‌جنوبی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند، تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر معلم بوده و شهید بهشتی نیز کارمند آموزش و پرورش بود؛ این سه شهید سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت بودند.

نوری با بیان اینکه شهید رجایی در حوزه تربیت معلم کار می‌کرد؛ شهید باهنر در تربیت دانش‌آموز و شهید بهشتی در تدوین محتوای درسی فعال بود، ادامه داد: این شهدا دانش‌آموزان را در رژیم ستم شاهی برای انقلاب آماده می‌کردند و نمی‌توان تصوری جز شهادت برای آنان داشت.

وی بیان کرد: اکنون ایران در حوزه سلول‌های بنیادی یکی از قله‌های جهان است و زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی؛ بنیانگذار این عرصه یک معلم بود که اعتقاد داشت هرچه دارد از دوران معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران اکنون در ردیف سه کشور اول دنیا در این حوزه است، افزود: شهید حسن تهرانی‌مقدم نیز که پدر موشکی ایران است فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود.

نوری با اشاره به اقدامات دولت مردمی شهید رجایی که اکنون در حال احیاست، تصریح کرد: مهم‌ترین و اولین مؤلفه حکمرانی خوب براساس اعتقاد ما که مسئولیت تکلیفی است که خداوند بر گردن ما نهاده؛ مردمی بودن است به این معنا که رئیس‌جمهور در طول کم‌تر از یک سال به ۳۱ استان سفر کرده و بین مردم، برای مردم و در راه رضایت خداوند تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه حکمرانی خوب خارجی‌ها براساس جهان‌بینی مادی است، اظهار کرد: دومین مؤلفه حکمرانی متعالی ایران، عدالت است؛ البته پیاده‌سازی عدالت سخت بوده که با ظهور امان زمان(عج) به صورت کامل محقق می‌شود.

نوری با بیان اینکه توزیع عادلانه یارانه‌ها، بحث واکسیناسیون و ساماندهی مالیات شرکت‌ها از جمله مولفه‌های عدالت محوری در این دولت است، افزود: در زمان آغاز دولت بودجه کسری بسیاری داشت و حتی ذخیره استراتژیک مواد اولیه و دارو به ۱۰ درصد رسیده بود؛ سررسید اقساط اوراق پیش فروش شده به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شد.

وی با بیان اینکه در این شرایط با مدیریت مردمی و توکل بر خداوند حتی یک روز حقوق کارمندان به تعویق نیفتاد، تصریح کرد: اکنون دیپلماسی  فعال در روابط با کشورهای جهان وجود دارد که شکل گیری ارتباط با ۲۱ کشور جهان این ادعا را اثبات می‌کند.

نوری با بیان اینکه ثبات اقتصادی نیز از دیگر موارد مهم مورد تأکید در این دولت است، ادامه داد: اکنون شاهد سیر نزولی قیمت در برخی اقلام نیز هستیم و اگر جریان تورم جهانی نبود اکنون سرعت اعتبارات و سازندگی بیش از این بود.

وی با بیان اینکه تورم نسبت به سال‌های گذشته در حال کاهش است، تصریح کرد: مردم به طرح‌های این دولت کمک بسیاری کردند و دلیل این اعتماد این بود  که دولت فعلی مانند دولت شهید رجایی است.

نوری گفت: در سفرهای استانی تاکنون بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام تصویب شده که بخشی از آنان تخصیص نیز پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همگرایی بی‌نظیر و بی‌سابقه سه قوه ضمن رعایت استقلال در شرایط کنونی، افزود: بحث رتبه‌بندی معلمان که یک شعار بود اکنون پیاده‌سازی شده و مطالبات معلمان از ۳۱ شهریورماه سال گذشته پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه اراده دولت با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی باعث به سرانجام رسیدن این امور برای معلمان شد، اظهار کرد: امسال بالاترین مدال‌ها را توسط دانش‌آموزان در طول تاریخ المپیادها از سال ۶۴ تاکنون کسب کرده‌ایم که به دلیل سرمایه گذاری جدی در حوزه‌های دانش بنیان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حذف بیمه فرهنگیان و تغذیه دانش‌آموزان در سال‌های گذشته، بیان کرد: سال گذشته خیرین ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش تعهد کردند که امسال این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

نوری با اشاره به همکاری ۹۰۰ گروه جهادی از مردم با آموزش و پرورش، یادآور شد: این دولت زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود و لازم است مردم نیز همچون گذشته با صبوری دولت را حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha