اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های استان اردبیل
کد خبر: 4081915
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های استان اردبیل

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طرح «حامیم» ویژه دانشجویان خواهر دانشگاه‌های استان اردبیل آغاز شده است.

طرح حامیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، امروز، هشتم شهریورماه، در مراسم افتتاحیه طرح «حامیم» ویژه دانشجویان خواهر دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه امروز دانش به عنوان یک ابزار قدرتمند برای دولت‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک کشور اسلامی برخوردار از جهان بینی اسلامی، در جهت پیشرفت علمی گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رسیدن تمدن اسلامی را مطرح کرده‌اند، افزود: در همین راستا تربیت نیروی دین مدار، دین باور و اخلاق مدار برای مدیریت آینده کشور بسیار مهم است.

چمنی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته رستاخیز علمی در سطح کشور شروع شده است، تصریح کرد: در همین خصوص جایگاه علمی کشور در سطح منطقه بسیار خوب بوده و تلاش ما ارتقای جایگاه بین المللی است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مجهز کردن جوانان به سلاح علم و دانش همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در همین راستا در برخی علوم از جمله فناوری‌های هسته‌ای و سلول‌های بنیادی جایگاه ویژه‌ای در دنیا داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل در این طرح حضور دارند، بیان کرد: این طرح به مدت دو هفته به صورت مجزا برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دستور کار قرار دارد، افزود: در این طرح علاوه بر دروس آموزشی، نشست‌های معرفتی نیز با حضور مسئولان و نخبگان استانی و کشوری با عناوین جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی، خط امام، جهاد تبیین و غیره برگزار می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: در این طرح تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال سیاسی و فرهنگی، امیدآفرینی و تقویت روحیه نشاط و فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در آغاز سالتحصیلی، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای برنامه‌های نهاد رهبری در سال‌تحصیلی جدید و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha