16 زندانی محکوم به قصاص به حرمت امام حسین (ع) بخشیده شدند
کد خبر: 4083052
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

16 زندانی محکوم به قصاص به حرمت امام حسین (ع) بخشیده شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه با تلاش شورای حل اختلاف استان ۴۱ زندانی از مجازات قصاص، رهایی یافتند، گفت: از این تعداد، ۱۶ نفر در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» بخشیده شدند.

علی دهقانیبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین با همت بلند اولیای دم در ۵ ماهه اول امسال، ۴۱ نفر از محکومین به قصاص، رهایی یافتند.
 
وی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۶ نفر در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» از مجازات قصاص نجات یافتند. همچنین از  ۵۶۹ زندانی آزاد شده از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۱ نفر از آنان با این پویش از زندان رها و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند. این امر نشان می‌دهد استان خوزستان در این پویش جایگاه خوبی در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
 
دهقانی افزود: در این مدت از ۹۶ هزار و ۴۸۷ فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان، ۲۲ هزار و ۸۷ پرونده با تلاش و همت اعضای این شورا، منتهی به صلح و سازش شد که از این تعداد، ۹ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، مختومه شده است. 
 
رئیس کل دادگستری استان خوزستان خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان طی این مدت در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در اقدامی ارزشمند ۳۳ پرونده نزاع دسته جمعی و ۱۱ پرونده اختلاف مالی کلان را با صلح و سازش مختومه کردند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان با هدایت همکاران و مدیران قضایی مشهود و قابل تقدیر است، گفت: جا دارد از تمامی این عزیزان بابت فعالیت، زحمات و مجاهدت‌ها در زمینه اصلاح ذات البین و نیز مردم ولایی خوزستان که در همه امور به ویژه در زمینه حل اختلافات، رفع خصومت و ایجاد اصلاح ذات البین، صلح و ایجاد آرامش، پیشگام هستند و همچنین از اولیای دم و شکات خصوصی که با بزرگواری خود موجب شدند این سنت حسنه در استان تحقق یابد و نهادینه گردد، تقدیر و تشکر شود.
انتهای پیام
captcha