ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری تا پایان هفته ادامه دارد
کد خبر: 4086173
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری تا پایان هفته ادامه دارد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت‌نام از مؤسسات قرآنی تحت پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان جهت اجرای دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

طرح قرآنی بشری

علی امینی‌، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» به همت معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: فراخوان دعوت از مؤسسات قرآنی تحت پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان جهت اجرای این طرح ملی اعلام شده است و تا کنون 2 مؤسسه قرآنی نور شهرکرد و مصباح‌الهدی بن ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با ذکر اینکه ثبت‌نام از مؤسسات قرآنی تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد، افزود: مراکز علاقه‌مند برای اجرای دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم می‌توانند تا پایان هفته جاری آمادگی خود را اعلام کنند که پس از تعیین مؤسسات مجری و رسیدن تعداد متقاضیان به حدنصاب، اجرای این دوره با هماهنگی معاونت قرآن و عترت(ع) و اعزام استاد از سوی این معاونت در شهرکرد و دیگر شهرستان‌های دارای متقاضی برگزار خواهد شد.

امینی با تصریح اینکه طرح بشری در طی یک دوره پنج روزه برگزار می‌شود، بیان کرد: این طرح در قالب یک دوره ۲۱ ساعته تعریف شده است که شامل ۱۴ ساعت دوره آموزشی و هفت ساعت آزمون عملی است. عموم علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی می‌توانند به سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد به نشانی https://qia.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص اهداف طرح بشری، تصریح کرد: آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص)، آکادمیک ساختن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه‌ اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

امینی تأکید کرد: هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تا کنون است.

وی گفت: با اجرای این طرح تلاش می‌شود که امر مهم قرائت قرآن از یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس آکادمیک ندارد و دست‌اندرکاران آن مورد ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند، خارج شده و به استانداردها نزدیک شود.

انتهای پیام
captcha