راه‌اندازی مرکز نوآوری شهدای عشایر در جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4090808
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

راه‌اندازی مرکز نوآوری شهدای عشایر در جهاددانشگاهی سمنان

رئیس جهاد‌دانشگاهی سمنان از راه‌اندازی و تجهیز مرکز نوآوری شهدای عشایر مستقر در این مرکز از سوی سازمان بسیج علمی سپاه استان سمنان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز نوآوری شهدای عشایر در جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان سمنان، امروز، ۱۸ مهر در جمع خبرنگاران، از انعقاد همکاری بین این نهاد و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خبر داد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عملیاتی کردن نقشه جامع علمی کشور و به‌منظور برقراری تعاملی سازنده و ایجاد همکاری‌های مفید دو جانبه بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان و جهاددانشگاهی این استان منعقد شده است.

منصفی‌راد از راه‌اندازی و تجهیز مرکز نوآوری شهدای عشایر مستقر در جهاددانشگاهی سمنان از سوی سازمان بسیج علمی سپاه استان خبر داد و افزود: حمایت از نخبگان، حمایت و مساعدت مالی در راه‌اندازی و تجهیز مراکز نوآوری، شناسایی ظرفیت‌ها، منابع و نیازمندی‌های کشور با تکیه بر دانش فنی بسیجیان نخبه و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اساتید و فرهیختگان در راستای تحقق چشم‌انداز انقلاب از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در این تفاهم‌نامه همکاری بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های علمی و فناورانه طرفین در خصوص توسعه فناوری و ارتقای هسته‌های فناور به شرکت‌های دانش‌بنیان مردم‌پایه و مشارکت طرفین در حمایت از فناوری‌های بدیع و نوظهور اولولیت‌دار دفاعی و ملی و همچنین همکاری در تقویت و توسعه مراکز نوآوری استانی مشترک تأکید شده است.

وی مهمترین موضوعات و محورهای این تفاهم‌نامه همکاری را حمایت و همکاری در توسعه مرزهای دانش‌بنیان و دستیابی به علوم و فناوری‌های نوین و پیشرفته، مشارکت و همکاری در سازمان‌دهی و به‌کارگیری افراد توانمند، نخبگان و ظرفیت‌های بالقوه نیروی انسانی کشور برشمرد و افزود: توانمندسازی نیروی انسانی جریان علم و فناوری انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره، همایش، مسابقات ملی مشترک به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه، پشتیبانی و رفع موانع توسعه‌دهندگان فناوری همکاری در تقویت و توسعه مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های مشترک استانی و شهرستانی از جمله مهمترین موضوعات و محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

به گفته منصفی‌راد همکاری طرفین در انجام مشاوره، منتورینگ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی هسته‌های علمی، فناور مستقر در ظرفیت‌های طرفین، همکاری در جهت احصای مسائل و نیازهای اولویت‌دار در قالب حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

یادآور می‌شود، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی و مصطفی‌خانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی سمنان امضا و تبادل شد.

انتهای پیام
captcha