قاریان اصفهانی میدان تلاوت در اختیار ندارند
کد خبر: 4093278
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

قاریان اصفهانی میدان تلاوت در اختیار ندارند

یک قاری بین‌المللی قرآن گفت: اصفهان ظرفیت‌های قرآنی بسیاری دارد، ولی قاریان و حافظان اصفهانی میدان تلاوت و مستمع حرفه‌ای در اختیار ندارند تا ظرفیت‌‌های آنها در کشور شناخته شود.

علیرضا مکاری قاری بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا از اصفهان، علیرضا مکاری، رتبه اول بیست‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در رشته قرائت تحقیق در مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان که امروز، 28 مهرماه در باشگاه شماره دوی شهرداری اصفهان برگزار شد، به موضوع ارتباط با نسل جوان اشاره و اظهار کرد: ما قاریان اصفهانی میدان تلاوت در اختیار نداریم، با وجود اینکه ظرفیت‌های بسیاری در این شهر و استان وجود دارد. قاریان و حفاظ اصفهانی واقعاً حرفه‌ای عمل می‌کنند، ولی در کشور کسی آنها را نمی‌شناسد، چون میدان تلاوت و مستمع حرفه‌ای در اختیار ندارند. در حالی که وقتی ظرفیت بزرگی مثل حرم مطهر رضوی در مشهد وجود دارد و قاریان می‌توانند هفته‌ای یک بار تلاوت مجلسی در این فضا داشته باشند، در مسابقات دچار دلهره نمی‌شوند و با تجربه لازم در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، مجلس سخنرانی در مسجد جامع برگزار می‌شد که بسیار باصفا بود و من احساس می‌کردم که باید در این مجلس، قرآن بخوانم، چون ظرفیت شنیدن کلام وحی را داشت. با پیگیری و هماهنگی انجام شده، هفته بعد در آن مجلس، قرآن تلاوت کردم که هم برای خودم و هم برای مخاطبان بسیار دلچسب بود، چون ظرفیت آن وجود داشت، ولی به فکر دست‌اندرکاران آن مجلس نرسیده بود که زمانی را هم به تلاوت قرآن اختصاص دهند.

این قاری بین‌المللی قرآن درباره مسابقات کرواسی گفت: این مسابقات از سوی مرکز اسلامی زاگرب برگزار می‌شد و از 40 کشور برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شده بود. من در این کشور، علاوه بر تلاوت در جریان مسابقات، سه مرتبه دیگر نیز بنا به درخواست‌ها و ظرفیتی که وجود داشت، قرآن تلاوت کردم که هم برای خودم و هم برای مخاطبان مسلمان و غیرمسلمان آن کشور تأثیرگذار بود. در واقع، این مسابقات بیشتر شکل یک سفر تبلیغی به خود گرفت تا اینکه جنبه رقابتی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha