هشدار نارنجی مدیریت بحران درباره بارش‌های رگباری در خوزستان
کد خبر: 4096244
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

هشدار نارنجی مدیریت بحران درباره بارش‌های رگباری در خوزستان

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت جوی، خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هشدار سطح نارنجی ابلاغ کرد.

بارش‌های رگباریبه گزارش ایکنا از خوزستان، اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت جوی، خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هشدار سطح نارنجی ابلاغ کرد. در این هشدار در خصوص بارش شدید از روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه تا پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه و وقوع رعد و برق، وزش باد شدید موقت و تگرگ هشدار داده شده است.

منطقه اثر این وضعیت جوی در مناطق شمال خوزستان در روز سه‌شنبه، سراسر نقاط استان در روز چهارشنبه و شرق استان در روز پنجشنبه ذکر و در مورد پیامدها و مخاطرات احتمالی آن به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی اشاره شده است.

در ادامه این هشدار با اشاره به به گزارش هواشناسی در خصوص بررسی آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی سامانه بارشی و پیش‌بینی‌ها که نشان‌دهنده عمده فعالیت سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه) عنوان شده است که  بیشترین حجم بارش‌ها در نوار شرقی و شمالی و تا حدودی مرکز استان (بهبهان، رامهرمز، هندیجان، امیدیه، رامشیر، ایذه، اندیکا، قلعه خواجه، دزفول، اهواز، حمیدیه، کارون و باوی) خواهد بود.

بارش‌ها به صورت رگباری خواهد بود و احتمال رخداد حجم زیادی از بارش در زمان کوتاه، همچنین رعد و برق، صاعقه و وزش تندبادهای لحظه‌ای و برخاستن گرد وخاک‌های همرفتی به ویژه در صبح چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha