گیلان ظرفیت تبدیل شدن به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را دارد
کد خبر: 4097900
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

گیلان ظرفیت تبدیل شدن به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه وارث فرصت‌سوزی‌های فرهنگی هنری در استان هستیم، گفت: باید گیلان به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل شود.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل ارشاد استان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر روز گذشته، 16 آبان‌ماه در آیین تجلیل از منتخبان سینمایی استان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد؛ با ابراز خرسندی از حضور پیشکسوتان این عرصه در این جشن اظهار کرد: برنامه مهر سینمای ایران، در راستای سیاست تمرکززدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از برنامه‌های سازمان سینمایی است که در سراسر ایران اسلامی برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی رویکرد این برنامه را در راستای سیاست عدالت‌ محورانه دولت سیزدهم و با شعار «اخلاق، آگاهی و امید» بیان کرد و افزود: آنچه در حوزه مدیریت فرهنگ و هنر هدف‌گذاری کرده‌ایم، تکریم و کرامت‌بخشی به هنرمندان و مفاخرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سینما را با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از مؤلفه‌های پیشرفت و آبادانی کشور خواند و گفت: اهتمام داریم این هنر را به جایگاه رفیع خود در استان و کشور برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در هنر هفتم گفت: گیلان، در زمره استان‌هایی ا‌ست که بالاترین استعدادها در تربیت علاقه‌مندان به سینما را دارد و مفاخر سینمای ایران که گیلانی هستند و در جشنواره فجر نیز، هنرمندان استان می‌درخشند، شاهد این مدعاست که در تاریخ ثبت شده است.

ثقتی با تأکید بر تقویت همراهی‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان این بخش تصریح کرد: مجدانه در تلاش هستیم نارسایی‌ها در پشتیبانی از هنرمندان را برطرف سازیم.

وی تبدیل گیلان به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را از دیگر رویکردهای مدیریتی خود بیان کرد و گفت: وجود زیرساخت‌ها، هنرمندان صاحب‌نام و فرهنگ بالای استان و همچنین همدلی و یاری اهالی فرهنگ و هنر، تحقق این مهم را میسر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه وارث فرصت‌‌سوزی‌های فرهنگی هنری در گیلان هستیم، گفت: با جدیت، راهبرد جبران این فرصت‌‌سوزی‌ها و ثبت جشنواره‌ها در تقویم فرهنگی هنری استان و کشور را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین به کوشش‌های صورت‌ گرفته برای احیای شماری از سینماهای استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که شاهد فعال شدن سینماهای غیرفعال باشیم.

ثقتی از تلاش‌های معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دست‌اندرکاران برگزاری برنامه مهر سینمای ایران در استان نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha