فراخوان کنگره سراسری «شعر فاطمی» در البرز اعلام شد
کد خبر: 4098280
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

فراخوان کنگره سراسری «شعر فاطمی» در البرز اعلام شد

فراخوان دهمین کنگره سراسری «شعر فاطمی» در سه عرصه شعر فارسی کلاسیک و آزاد، شعر عربی فصیح و محلی و شعر آذری در البرز اعلام شد.

«شعر فاطمی»

به گزارش ایکنا از البرز، فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» در سه عرصه شعر فارسی کلاسیک و آزاد، شعر عربی فصیح و محلی و شعر آذری در البرز اعلام شد.

موضوع ویژه در شعر فارسی تضمین غزل مرحوم استاد سیدرضا مؤید با مطلع، اشکی بود مرا که به دنیا نمی‌دهم، این است گوهری که به دریا نمی‌دهم سرمایه محبت زهراست دین من، من دین خویش را به دو دنیا نمی‌دهم است. بخش اصلی شامل شعر فاطمی مدح، مرثیه، فضائل، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) می‌شود.

اشعاری که در کنگره‌های سال‌های گذشته شرکت داده شده باشند در روند بررسی آثار کنار گذاشته می‌شوند و شرکت‌کنندگان مجاز هستند در هر بخش اصلی حداکثر پنج اثر و در بخش ویژه شعر فارسی حداکثر دو اثر به دبیرخانه ارسال کنند و آثاری که به مرحله دوم داوری راه پیدا کنند در قالب یک مجموعه منتشر خواهد شد. تمامی آثار به شیوه کدبندی شده و بدون نام در اختیار داوران قرار خواهد گرفت.

مهلت ارسال اثر به کنگره ۲۰ آذرماه سال جاری اعلام شده و نحوه ارسال از طریق آدرس الکترونیکی salenoori@gmail.com خواهد بود.

انتهای پیام
captcha