اعلام جزئیات مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در خوزستان
کد خبر: 4104416
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

اعلام جزئیات مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در خوزستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه فردا دوشنبه 14 آذر آخرین مهلت ثبت نام در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز است، توضیحاتی درباره شیوه برگزاری این مسابقات ارائه داد.

مسابقات قرآن، عترت و نمازعلی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره جزئیات مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در خوزستان گفت: دانش آموزان برای شرکت در مرحله آموزشگاهی این مسابقات لازم است تا فردا دوشنبه 14 آذر ثبت نام خود را انجام بدهند تا بتوانند در آزمون‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: هر دانش آموز متوسطه اول و متوسطه دوم می‌تواند در مرحله آموزشگاه در چند رشته شرکت کند. در مراحل بعدی شرکت در یک رشته امکان‌پذیر است.

بلاسم با بیان اینکه از سه‌شنبه 15 آذر همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز، مسابقات مرحله آموزشگاهی آغاز می‌شود، گفت: 15 آذر سامانه نورینو به مدت 24 ساعت برای سه رشته حفظ قرآن، فهم قرآن و قرائت قرآن باز می‌شود. لازم است دانش آموز پیش از شرکت در آزمون، در سامانه نورینو ثبت نام کرده باشد. آزمون رشته حفظ قرآن توسط مدیر مرکز دارالقرآن منطقه انجام شده و نمره دانش آموز در سامانه ثبت می‌شود. آزمون رشته فهم قرآن (تفسیر قرآن) به صورت تستی است و دانش آموزان طی 24 ساعت فرصت دارند به سوالات پاسخ بدهند. 

وی ادامه داد: در رشته قرائت قرآن، دانش آموزان باید در روز 15 آذر فیلم قرائت خود را ضبط و در سامانه بارگذاری کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان افزود: چهارشنبه 16 آذر، آزمون مداحی ویژه پسران و دعاخوانی ویژه دختران برگزار می‌شود. شرکت کنندگان باید اثر خود را ضبط کنند و در سامانه بارگذاری کنند. شنبه 19 آذر، مسابقه نهج البلاغه برگزار می‌شود. افرادی که در این رشته ثبت‌نام کرده‌اند 24 ساعت فرصت دارند در آزمون این رشته که به صورت تستی طراحی شده است، شرکت کنند. یکشنبه 20 آذر مسابقه صحیفه سجادیه است که مانند سایر رشته‌های کتبی دانش آموز 24 ساعت فرصت دارد وارد سامانه شود و در آزمون کتبی آن شرکت کند.

وی ادامه داد: دوشنبه 21 آذر مسابقات رشته‌های اذان (ویژه پسران) برگزار می‌شود. متقاضیان این رشته، اثر خود را ضبط و در سامانه بارگذاری کنند. در همین روز مسابقات احکام به صورت تستی نیز برگزار می‌شود. مسابقات انشای نماز نیز در همین روز است. دانش آموزان لازم است انشای خود را به صورت دست نوشته بنویسند و پس از تصحیح دبیر ادبیات، در سامانه بارگذاری کنند.

بلاسم گفت: 22 آذر مسابقه گفتمان مهدوی برگزار می‌شود. گفتمان مهدوی رشته جدیدی است که آزمون آن تستی است و دانش آموزان 24 ساعت فرصت دارند در آزمون این رشته شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه مدیران باید در هر رشته یک نفر را از آموزشگاه خود معرفی کنند، گفت: چنانچه دانش آموز نتوانست در روز مقرر در آزمون شرکت کند، یک فرصت جبرانی به او داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha