ضرورت تقویت ارتباط میان معلمان و مبلغان طرح امین
کد خبر: 4104930
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

ضرورت تقویت ارتباط میان معلمان و مبلغان طرح امین

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط میان معلمان و مبلغان طرح امین، گفت: معلمان در هدایت و آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دینی و معنوی و یا گمراه کردن آن‌ها نسبت به این ارزش‌ها نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام حقیقی مدیر حوزه های علمیه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر حقیقی، مدیر این نهاد، شب گذشته، ۱۴ آذرماه، در جمع مبلغان طرح امین مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزیره کیش، اظهار کرد: طرح آموزشی و تربیتی امین در مدارس کشور با گستردگی آغاز شده است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در قالب این طرح مشغول به فعالیت هستند و با استقبال خوب آموزش و پرورش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان قریب به هزار و 500 نفر از مبلغان خواهر و برادر در مدارس آموزش و پرورش شهرها و روستاها مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: نگاه ما در خصوص همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید به شکلی باشد که مبلغان در قامت معلم از دیگر معلمان ممتازتر باشند و برنامه‌های آموزشی و تربیتی را هم‌تراز به دانش آموزان ارائه دهند.

حقیقی عنوان کرد: دشمن در اغتشاشات اخیر به گمان واهی خود به دنبال براندازی و ایجاد نارضایتی و هجمه به قشر دانش آموزان بود اما با سد مقاومت مردمی روبرو شد. ملت ایران در حوادث پر پیچ و خم این انقلاب همیشه همراهی خود با نظام و رهبری را نشان داده است، این انقلاب به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در برابر تمامی فتنه‌ها موفق و سربلند می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان افزود: ظرفیت بسیار مهمی که حضرت امام راحل با کمک آن دشمن را شکست داد و این نظام شکوهمند را بنا نهاد نیروی جوان و نوجوان جامعه بود و هم‌اکنون دشمن به این ظرفیت بسیار مهم در ایران اسلامی پی برده است و لذا نقطه آماج حملات خود را به سوی این قشر هدف قرار داده تا آن‌ها را از نظام دور کند اما جوانان این سرزمین با بینش عمیق خو همیشه دشمن را نامید گردانده است.

حقیقی بیان کرد: انسان‌ها فطرت و طینت پاکی دارند مگر اینکه دیگران آن را از مسیر اصلی خارج کنند. از این رو معلمان در هدایت و آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دینی و معنوی و یا گمراه کردن آن‌ها نسبت به این ارزش‌ها نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: مبلغان سطح تعاملات و ارتباط با جامعه هدف (دانش آموزان) را بالا برده و مفاهیم ارزشی و دینی را به شکلی عرضه کنند که سبب جذب و پذیرش آن‌ها قرار گیرد. مدارس جزیره کیش را می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری برنامه‌های تربیتی به عنوان یک الگوی موفق در بحث طرح امین مدارس به سایر شهرهای استان معرفی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان در پایان یادآور شد: مبلغان طرح امین ضمن دغدغه‌مند بودن در مباحث اسلامی تلاش و همت خود را نسبت به ارتباط با خانواده‌های دانش آموزان نیز داشته باشند.

انتهای پیام
captcha