راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشگران فرهنگی در آموزش و پرورش خوزستان
کد خبر: 4105987
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشگران فرهنگی در آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشگران فرهنگی استان با چهار کمیته تخصصی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و زبان‌های خارجی به منظور راهبری همکاران هم رشته و ارتقای فرهنگ پژوهشی بین اعضای کمیته در هفته پژوهش خبر داد.

هفته پژوهش و فناوریبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، درباره اقدامات پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، عنوان کرد: اجرای دو فراخوان عمومی اولویت‌های پژوهشی، انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌های استان خوزستان از جمله دانشگاه آزاد خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه‌ فرهنگیان و دو شرکت دانش بنیان از برنامه‌های هفته پژوهش است.

وی با بیان اینکه برگزاری هفته پژوهش در استان خوزستان از شنبه ۲۶ آذر آغاز می‌شود و تا پنجشنبه اول دی‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تشکیل بانک الکترونیکی پژوهشگران، راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشگران فرهنگی استان خوزستان با چهار کمیته اصلی و تخصصی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و زبان‌های خارجی به منظور راهبری همکاران هم رشته و ارتقای فرهنگ پژوهشی بین اعضای کمیته، تشکیل ۱۶ کمیته تخصصی پژوهشی در محورهای مختلف، طراحی سامانه داوری مقالات... در استان خوزستان، راه‌اندازی طرح خیرین پژوهشی ویژه دکترمعلمان آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی طرح جشنواره پایان‌نامه و رساله برتر و... از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در راستای اجرای برنامه «دانشگاه با درهای باز» برای دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی شده است که دانش‌آموزان از دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان خوزستان بازدید کنند. در این هفته قرار است طرح نیازسنجی پژوهشی، پیمایش نیازها و مساله­‌های آموزش و پرورش به منظور تعیین الگو و رویکرد نیازسنجی پژوهشی و مدل مساله‌یابی پژوهشی تصویب شود.

انتهای پیام
captcha