«احتضار»، سیمرغ جشنواره تلویزیونی فیلم مستند را کسب کرد
کد خبر: 4106068
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

«احتضار»، سیمرغ جشنواره تلویزیونی فیلم مستند را کسب کرد

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: سیمرغ ششمین جشنواره تلویزیونی مستند به فیلم «احتضار» به تهیه‌کنندگی حجت طاهری و عبدالخالق طاهری رسید.

«احتضار»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای استان، امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستند «احتضار» در ششمین جشنواره تلویزیونی صدا و سیما، موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار به تهیه‌کنندگی حجت طاهری و عبدالخالق طاهری شد.

وی هدف از ساخت این مستند را روایت آتش‌سوزی و قطع جنگل‌های بلوط توسط افراد سودجو و برخی روستاییان به علت نبود نفت سفید و گاز طبیعی دانست و افزود: این افراد به قاچاق چوب و تولید زغال رو می‌آوردند که موجب تخریب این جنگل‌ها شده است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: تصویربرداری این فیلم مستند در زمستان سال ۹۸ شروع و پاییز امسال پایان یافت. این فیلم جنگل‌های بلوط زاگرس شامل شهرهای یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد استان فارس را به تصویر کشیده است.

رئوف با بیان اینکه زیبایی‌های مناطق زاگرس‌نشین به این جنگل‌های بلوط است، گفت: امیدوارم مسئولان زنگ خطر درختان بلوط را در این مستند به‌صورت واقعی ببینند تا بتوانند از خطراتی که در کمین آنها وجود دارد جلوگیری کنند.این مستند نحوه قاچاق چوب توسط افراد سودجو به استان‌های همجوار را به تصویر کشانده است که نشان می‌دهد علاوه بر کمبود جنگلبان، خلأهای قانونی برای برخورد با این افراد وجود دارد.

انتهای پیام
captcha