پایان ساخت قاطع‌های سرداب حرم عسکریین(ع) به همت مردم آبادان
کد خبر: 4106595
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

پایان ساخت قاطع‌های سرداب حرم عسکریین(ع) به همت مردم آبادان

ساخت قاطع‌های سرداب حرم عسکریین از اردیبهشت امسال به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان محول شد و امروز، 22 آذرماه به همت نیروهای فنی و خیرین پایان یافت.

قاطع‌های سرداب حرم عسکریینمکی یازعی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: بنا به درخواست تولیت حرم امامین عسکریین(ع) و موافقت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور و استان خوزستان، ساخت قاطع‌های (دیوار جداکننده) سرداب امام زمان(عج) آن حرم مطهر به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان محول شد.

وی افزود: این ستاد با توجه به آمادگی زیرساخت‌های کارگاهی و داشتن نیروهای فنی ماهر و همچنین تجربه ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در سال 1392 و ساخت درب‌های حرم حضرت مسلم(ع) در سال 1394 و ساخت قاطع‌های اطراف ضریح مطهر حرم امامین عسکریین(ع) در سال 1397 از ابتدای اردیبهشت امسال کار ساخت این قاطع‌ها را آغاز کرد.

یازعی گفت: این قاطع‌ها پس از ساخت و آماده سازی، بسته‌بندی و امروز، سه‌شنبه، ‌22 آذرماه به سامرا منتقل شدند.

گفتنی است، ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان پیش از این قاطع‌هایی برای حرم حضرت امیر المؤمنین(ع) ساخت. این قاطع‌ها با طراحی زیبا و استحکام بالا، قدرت تحمل دوهزار ضربه را دارند و قابل جابه‌جایی هستند. ستون‌های این قاطع‌ها استیل است. ساخت قاطع‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) و ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین(ع) از دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بود. عمر این قاطع‌ها بالای ۲۰۰ سال است و یک کار هنری و تاریخی ارزشمند محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha