شبه‌افکنی یکی از شگردهای دشمن است
کد خبر: 4107391
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

شبه‌افکنی یکی از شگردهای دشمن است

امام‌جمعه میاندوآب گفت: یکی از شگردها و توطئه‌های دشمنان شبهه‌افکنی است که متاسفانه عده‌ای فریب این شبهه افکنی‌ها را می‌خورند‌.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۲۵ آذر ر خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: یکی از شگردها و توطئه‌های دشمنان شبهه‌افکنی است که متاسفانه عده‌ای فریب این شبهه افکنی‌ها را می‌خورند‌.

وی با مقایسه اختیارات رهبری در ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه، افزود: پادشاه انگلیس و روسای جمهور آمریکا و انگلیس حق وتوی مصوبات پارلمان را داشته و در حقیقت اختیار دخالت در قانون‌گذاری را دارند اما در ایران اسلامی رهبری در ایران اسلامی این اختیار را ندارد و مجلس هر چه تصویب کند و از سوی شورای نگهبان تایید شود اجرا می شود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه پادشاه انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه می‌توانند پارلمان را منحل و رئیس جمهور آمریکا نیز می‌توان پارلمان را تعطیل کند اما در ایران اسلامی رهبری این اختیار را ندارد، گفت: حال کدام یک مصداق دیکتاتوری است؟

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: در حوزه اجرایی نیز رئیس جمهور فرانسه و آمریکا هم رهبر بوده و هم ریاست قوه مجریه را بر عهده دارند و تمام امورات اجرایی مملکت از جمله عزل و نصب وزرا و سفرا و…. در اختیار آنها است اما در ایران این اختیارات در اختیار رهبری نیست و برای عزل و نصب‌های وزرا هیچ اختیاری برای رهبری داده نشده است.

امام‌جمعه میاندوآب گفت: در حوزه سیاست‌های کلی نیز رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های کلی کشور را تعیین و ابلاغ و اجرا می‌کند اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری تنها سیاست‌های کلی را ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه پادشاهی در انگلیس موروثی بوده و مردم اختیاری در تعیین رهبر خود ندارند، اظهار کرد: اما در ایران اسلامی، رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری و با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای انسان‌های کج‌فهم و نفهم شبهه‌افکنی‌های دشمنان را تکرار می‌کنند، گفت: متاسفانه این افراد بدون اطلاع از قانون، شبهه‌افکنی‌های دشمنان را تکرار می‌کنند و لذا بهتر است به قانون مراجعه کرده و در این باره تحقیق کرده و سپس حرف بزنند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود:  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تنها قانون اساسی است که توسط انسان‌های متدین و دین‌دار تدوین شده و به رای مردم گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دیکتاتور واقعی کسانی هستند که مغازه‌دار سنندجی را به خاطر تعارف شکلات به رئیس جمهور تهدید کردند، افزود: در دوره پهلوی، دختران و زنان ایرانی اجازه نداشتند تا با چادر به دانشگاه و ادارات بروند و با چادر اجازه سوار شدن به هواپیما نداشتند اما متاسفانه عده‌ای اینها را نگفته و به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه آزادی از نظر این افراد یعنی بی حیایی و بی عفتی، تصریح کرد: آزادی واقعی را در جمهوری اسلامی دیدیم که ما را از قید و بند اسارت دشمنان رها کرده و به ما آزادی اندیشه، بیان، گفت و گو و استقلال کشور اسلامی و آزادی در مقابل استکبار و توطئه های دشمنان هدیه کرد.

انتهای پیام
captcha