پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4107959
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: در بازسازی ساختار فرهنگی پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد و مفاهیم انقلابی و فرهنگی را متناسب با مطالبه روز منتقل کنیم زیرا در نسل جوان ذهن و نگرش‌ها بسیار تفاوت کرده است.

شورای فرهنگ عمومی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 27 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به مفهوم فرهنگ و شکاف بین نسلی، اظهار کرد: در مفهوم فرهنگ با نگاه عمومی و انسانی مواجه هستیم، فرهنگ عبارت از سنت‌ها، عادت‌ها، باورها، اعتقادات بوده و مقوله‌ای سیره‌ای است.

وی با بیان اینکه فرهنگ موجود زنده بوده زیرا قابل انتقال و حرکت است، افزود: فرهنگ‌ها به نسل‌ها منتقل می‌شود و اگر فاصله‌ای ایجاد شود یعنی نتوانستیم فرهنگ را با مفاهیم جدید پالایش و تسهیل کنیم و نسل جوان در برخورد با این شکاف فرهنگی که چون فرهنگ گذشته منطبق بر مفاهیم ارزشی است، مقاومت می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه پیوند وسیعی بین فرهنگ و ساختار وجود دارد، گفت: در بازسازی ساختار فرهنگی پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد و مفاهیم انقلابی و فرهنگی را متناسب با مطالبه روز منتقل کنیم زیرا در نسل جوان ذهن و نگرش‌ها بسیار تفاوت کرده است.

وی افزود: باید ببینید چه کسانی امروز جایگاه فرهنگ را در فضای مجازی اشغال کرده‌اند این مفهومی نیست که فقط دینی باشد، دنیای غرب هم به دنبال همین است.

در ادامه رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت بازسازی ساختار فرهنگی کشور در کلام مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای اولین بار بازسازی ساختار فرهنگی کشور را مطرح و تاکید کردند، براساس همان بیانات و رهنمودها باید این بازسازی صورت پذیرد که کار بزرگ و قابل اتکایی‌ است.

وی افزود: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور با برش استانی نیازمند مطالعات کارشناسی و مصاحبه تخصصی است که باید به‌عنوان نقشه راه به آن توجه و همچنین با گفتمان‌سازی، جلب مشارکت صاحب‌نظران، بنابر اقتضائات روز و متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرد.

برگزاری بزرگداشت 152 روحانی شهید گیلان

مدیرکل ارشاد استان گیلان گفت: باید به فرهنگ اصیل ایرانی در این بازسازی توجه و آسیب‌ها را شناسایی کنیم؛ مبنای اول همین شورای فرهنگ عمومی استان است که متشکل از فرهنگ علمی و اجرایی است؛ به عنوان یک دبیرخانه متشکل از نخبگان، نمایندگان سازمان‌ها با برش فرهنگی را داشته باشیم، با این دبیرخانه می‌توانیم موانع و آسیب‌ها را برداریم و بر اساس تاکیدات رهبر این ساختار باید سرزنده و چابک باشد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی، گفت: بزرگداشت 152 شهید روحانی گیلان که در راستای کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک است، صبح روز پنجشنبه، 29 آذرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه تهران در مصلی رشت برگزار می‌شود.

ثقتی با بیان اینکه یکی از کارهای ماندگار کنگره همن راه اندازی بنیاد دائمی میرزا کوچک است، افزود: با راه اندازی این بنیاد یک سازمان دائمی در جهت نشر و ترویج فرهنگ نهضت جنگل با محوریت روحانی شهید میرزا کوچک خان برپا می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام پوریوسفی، دبیر جبهه انقلاب فرهنگی گیلان گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک روحیه خوبی به استان و حتی کشور بخشید، این حرکت مردمی از سال 1400 آغاز شد و در حال حاضر هم گروه‌های مختلف مردمی در حال برگزاری پاسداشت‌های مختلف هستند.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها فرصتی برای یافتن سوژه‌هایی از زوایای زندگی میرزا شده، برش‌هایی از داستان زندگی میرزا که ابعادش مشخص نشده بود توسط هنرمندان به صورت تصویر و کلیپ در حال طراحی است.

دبیر جبهه انقلاب فرهنگی گیلان با اشاره به برگزاری اختتامیه دومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در 11 دی‌ماه گفت: آیین اختتامیه دومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» با سخنرانی سردار جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha