ضرورت مصورسازی افتخارات تاریخی و چهره‌های ماندگار در تمامی شهرهای اردبیل
کد خبر: 4110055
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

ضرورت مصورسازی افتخارات تاریخی و چهره‌های ماندگار در تمامی شهرهای اردبیل

امام جمعه اردبیل ضرورت مصورسازی افتخارات تاریخی و چهره‌های ماندگار شهرها را در قالب نمادها و مجسمه‌های به یادماندنی یادآور شد و گفت: مدیریت شهری در عین حال که نقشی خطیر در جامعه سازی دارد به همان اندازه در پویایی جامعه شهری و تقویت مدیریت شهری دخالت دارد.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، پنجم دی‌ماه، در دیدار با اعضای شورای استان اردبیل اظهار کرد: نقش شوراها در عمران شهری و ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی بسیار راهگشاست و به تناسب برنامه ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید به درستی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی میدان‌های شهر باید در اولویت برنامه‌ها باشد و در کنار چنین مواردی می‌بایست به زیباسازی ورودی شهر نیز التفات داشت.

امام جمعه اردبیل ضرورت مصورسازی افتخارات تاریخی و چهره‌های ماندگار شهرها را در قالب نمادها و مجسمه‌های به یادماندنی یادآور شد و تصریح کرد: مدیریت شهری در عین حال که نقشی خطیر در جامعه سازی دارد به همان اندازه در پویایی جامعه شهری و تقویت مدیریت شهری دخالت دارد که در شهرهای مختلف نمادسازی‌های مختلفی به خوبی انجام شده ولی در استان اردبیل ما فعلا می توانیم به راحتی با ایده‌ها و نظرات کارشناسی در این زمینه شایسته عمل کنیم و برای بهبود زیباسازی شهر تلاش کنیم.

عاملی همچنین به طرح‌های توسعه فضای سبز در برخی شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: باغ ایرانی شیراز نمونه‌ای از این طرح هاست که با موفقیت در اجرا سهم بسزایی در آبادانی شهر داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بهره گیری از زیبایی‌های هنری را در خلق این آثار یادآور شد و بیان کرد: شهرداری‌ها باید به زیباسازی و نمادسازی ورودی شهرها همت کنند و در کنار آن با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی سرانه فضای سبز در این استان از میانگین 8 مترمربع ارتقا یابد به طوریکه در کشورهای اروپایی شهر آن‌ها مابین فضای سبز ساخته می‌شود اما در کشور ما شاهد هستیم که با بی رحمی به سالانه فضای سبز به حد چشمگیری کاهش پیدا میکند.

عاملی ادامه داد: در حوزه مبلمان شهری نیز بهتر است از ایده‌های نوین و خلاقانه بهره بگیریم تا هم شهروندان و هم مسافران و گردشگران بتوانند از این زیبایی‌ها بهره بگیرند.

وی بیان کرد: ما در حال بررسی مشکلات و نیازهای افراد و ناراحتی مردم مختلف استان اردبیل هستیم و تنها تلاش مسئولان نباید به مرکز استان باشد بلکه از نیر گرفته تا نمین و از اصلاندوز گرفته تا آخرین نقطه‌ی دور خلخال تمام نیازهای مردم با حفظ وحدت و همگرایی باید بررسی شود.

انتهای پیام
captcha