نامگذاری 470 مدرسه به نام سردار سلیمانی
کد خبر: 4111901
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

نامگذاری 470 مدرسه به نام سردار سلیمانی

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 470 مدرسه از زمان شهادت حاج قاسم به نام ایشان نام‌گذاری شده است، گفت: شعار «من یک سلیمانی هستم» باید زنده نگاه داشته شود، چراکه هر کس در توان خود می‌تواند یک کار جهادی انجام دهد.

افتتاح مدرسه به نام سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا خان‌محمدی، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، امروز، ۱۳ دی‌ماه در آیین افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه شهید سلیمانی در ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار کرد: این مدرسه به دستان مبارک شهید سلیمانی کلنگ شده و تنها مدرسه در کشور و عالم است که توسط سردار سلیمانی کلنگ آن زده شد.

وی با اشاره به اخلاق و منش سردار سلیمانی افزود: ایشان سرشار از عشق و عاطفه بودند و بسیاری از کارهایی که انجام می‌داد فراتر از کار یک فرمانده ارشد نظامی بود در واقع سردار سلیمانی بر دل‌ها حکومت می‌کرد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با عمل به مکتب حاج قاسم رهرو خوبی برای این شهید بزرگوار باشیم، تصریح کرد: ما در هیچ تصویری از حاج قاسم، اسلحه نمی‌بینیم و همه کارها، رفتار و منش او عشق و محبت بود.

وی حاج قاسم را تربیت‌یافته مکتب روح‌الله دانست و افزود: حاج قاسم خط طرازی برای کسانی است که در مکتب امام خمینی(ره) تربیت شدند. مدرسه سردار سلیمانی ملایر یک مدرسه خاص و ویژه است، این مدرسه باید نگاه و برنامه‌ریزی خاص داشته باشد.

خان‌محمدی اضافه کرد: اینجا قدمگاه حاج قاسم است و باید در این مدرسه گفتمان و مکتب حاج قاسم با رویکرد دختران انقلابی و مبارز باشد و اندیشه مدرسه‌ای که قدمگاه حاج قاسم بوده و کلنگش را بر زمین زده، باید پایگاه ترویج مکتب و اندیشه‌های شهید سلیمانی با رویکرد دختران انقلابی و مبارز باشد.

خان‌محمدی افزود: سردار سلیمانی برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد و در سیلی که در کشور اتفاق افتاده بود خودش پیش‌قدم کمک به مردم بود.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از ما در حد و توان خودمان می‌توانیم قدمی در راستای مکتب حاج قاسم برداریم، افزود: شعار «من یک سلیمانی هستم» باید زنده نگاه داشته شود، چراکه هر کس در توان خود می‌تواند یک کار جهادی انجام دهد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حاج قاسم همه کارش برای رضای خدا بود و مرد میدان و مرد اخلاص برایش واژهای برازنده است، افزود: آنهایی که فکر می‌کردند با حذف فیزیکی حاج قاسم مقاومت تمام می‌شود امروز فهمیدند که شهید حاج قاسم سلیمانی از خود حاج قاسم خطرناکتر است و این مکتب در دنیا ریشه دوانده است.

وی افزود: وجود حاج قاسم اسلام ناب با مبارزه و مقاومت عجین شد و وقتی ما در خواب غفلت بودیم سردار سلیمانی به شهادت رسید تا این راه و مبارزه برای همیشه زنده بماند. 470 مدرسه از زمان شهادت حاج قاسم به نام ایشان نام‌گذاری شده است، این مدارس طی سه سال است که ساخته و نامگذاری شده است.

خان‌محمدی توسل حاج قاسم به حضرت زهرا(س) را رمز همه موفقیت‌‌های ایشان دانست و گفت: ایشان هر کاری را شروع می‌کرد فقط برای رضای خدا بود و حتما هم کارش به نتیجه می‌رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدام و طرح خوبی در آموزش و پروش در راستای نهضت مدرسه‌سازی شروع شده است، بیان کرد: این طرح در حال طی کردن مراحل است و به‌زودی خبرهای خوبی از آن می‌رسد.

انتهای پیام
captcha