74 رزمنده لرستانی در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل آمدند
کد خبر: 4113225
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

74 رزمنده لرستانی در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل آمدند

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به شهادت 74 نفر از رزمندگان لرستانی در عملیات کربلای 4 گفت: مظلومیت شهدای عملیات کربلای 4 تداعی‌کننده غربت و مظلومیت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشوراست. 

روح‌اله نوری، جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم بزرگداشت «فاتحان پنج ضلعی» با موضوع نقش رزمندگان لرستانی در عملیات‌های کربلای 4 و 5، شامگاه یکشنبه، 18 دی‌ماه در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‎‌آباد برگزار شد.

روح‌اله نوری، فرمانده لشکر 57 لرستان در دوران دفاع مقدس و جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به نقش بی‌بدیل غیورمردان لرستانی در  کربلای 4 و 5 گفت: عملیات کربلای 4 پیروزی کربلای 5 را رقم زد. در عملیات کربلای 4 غیورمردان تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و لشکر 19 فجر شیراز توانستند در منطقه پنج ضلعی شلمچه به خط دشمن نفوذ کنند و در عملیات کربلای 5 موفقیت‌های بزرگی برای این مرز و بوم به‌دست آید.

وی با بیان اینکه 74 نفر از رزمندگان لرستانی در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل شدند، اضافه کرد: عملیات کربلای 4 هیچ‌گاه مظلومیت و شجاعت رزمندگان را فراموش نمی‌کند، چراکه مظلومیت شهدای عملیات کربلای 4 تداعی‌کننده غربت و مظلومیت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشوراست. 

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات کربلای 4 در جنوب استان خوزستان و در منطقه ساحلی اروندرود با هدف فتح شهر بصره انجام شد، اظهار کرد: غیورمردان لرستانی کارنامه درخشان و پرافتخاری در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس دارند و در عملیات‌های کربلای 4 و 5 خوش درخشیدند و با غیرت و شجاعت مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن درآید.

انتهای پیام
captcha