همایش آزادی مددجویان زن از زندان ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4114870
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

همایش آزادی مددجویان زن از زندان ارومیه برگزار شد

همایش آزادی مددجویان زن از زندان ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خیرین در سالن اجتماعات زندان مرکزی ارومیه برگزار شد.

همایش آزادی مددجویان زن از زندان ارومیه برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس دادگستری آذربایجان غربی، 25 دی امروز در آیین آزادی 16 مددجوی زن زندان ارومیه که با حضور مسئولان و خیران در سالن اجتماعات زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: امروزه آحاد جامعه به ویژه خیران و اقشار نیکوکار به زندانیان نگاه متفاوتی در مقایسه با گذشته دارند و در امر آزادسازی آنها بیشتر مشارکت می‌کنند.

وی ضمن ابراز خشنودی از همراهی خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد، اضافه کرد: از شب یلدا تا امروز اقدامات قابل‌توجهی انجام گرفته است، به‌طوری‌که 279 نفر در شب یلدا و 260 نفر در پویش خاتم سلیمانی از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی ضمن اشاره به افزایش کمک‌های مردمی، ادامه داد: میزان کمک‌های مردمی به ستاد دیه 26 برابر شده، که این میزان رشد و جهش به‌معنای‌واقعی‌کلمه قابل‌توجه بوده و ارزشمند است.‌

وی با بیان اینکه، امروزه بیش از گذشته خیرین در کنار مسئولین قرار می‌گیرند و برای آزادسازی زندانیان کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی برای نهادینه شدن این فرهنگ تلاش زیادی کرده‌اند.

عتباتی راه‌اندازی فعالیت‌های مولد و آموزش‌های حرفه‌آموزی در زندان‌های استان را یکی از اولویت‌های این مجموعه عنوان و خاطرنشان کرد: این سری اقدامات با هدف اجرای سیستم اصلاحی در دستگاه قضایی استان انجام می‌گیرد، که خوشبختانه بازتاب خوبی در بین مددجویان داشته است.

عتباتی با بیان اینکه، اکنون 2 هزار نفر زندانی مرد در کارگاه‌های بیرون از زندان، شرکت‌ها و کارخانه‌ها اشتغال دارند، گفت: چنانچه یک زندانی تلاش کند، در مدت زمانی که حبس است، مهارت و حرفه‌ای را بیاموزد، بعد از اینکه محکومیت خود را به پایان رساند، راحت‌تر می‌تواند به آغوش خانواده خود و جمع دوستان به طور کلی جامعه برگردد.

انتهای پیام
captcha