اکثر جلسات قرآن به تلاوت محدود شده است
کد خبر: 4114933
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
عوده‌زاده:

اکثر جلسات قرآن به تلاوت محدود شده است

یک قاری و مدرس قرآن معتقد است که متأسفانه اکثر جلسات قرآن، محفلی شده است یعنی قاری تلاوت می‌کند، دیگران او را تحسین می‌کنند و جلسه بدون خروجی مناسب تمام می‌شود.

حمزه عوده‌زادهحمزه عوده‌زاده، قاری و مدرس قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کم‌کاری شده است، گفت: باید در این زمینه جهادی عمل کنیم. مشکلاتی که در سطح جامعه و در خانواده بروز پیدا می‌کند، بیانگر دوری از قرآن است،‌ بنابراین تلاش ما در این مسیر باتوجه به هجمه‌هایی که وجود دارد باید بیش از این باشد.

وی جلسات قرآن را یکی از ملزومات مهم ترویج فرهنگ قرآن دانست و درباره نقش قاریان قرآن در این زمینه گفت: قاریان باید به این موضوع دقت کنند که جلسات قرآنی نباید صرفاً به بیان نکات آموزشی منحصر شود. حتماً در کنار بیان نکات فنی، معارف و تفسیر قرآن نیز مورد توجه باشد.

عوده‌زاده تصریح کرد: متأسفانه اکثر جلسات قرآنی ما محفلی شده است، یعنی قاری می‌خواند سایرین او را تحسین می‌کنند و تمام می‌شود. این جلسات خروجی ندارد و بعد از 10 سال قاری در همان سطح باقی می‌ماند، لذا انتظار داریم در جلسات عمومی قرآن، حتماً در کنار تعلیم قرآن و بیان نکات فنی، به بیان معارف قرآن نیز بپردازند.

این قاری قرآن گفت: دو گروه مخاطب در جلسات قرآنی داریم، برخی برای ثواب و اجر معنوی در جلسات شرکت می‌کنند و برخی به دنبال فراگیری نکات فنی و اصول تلاوت هستند. گروه دوم لازم است آموزش‌های اولیه را در مؤسسات تخصصی صوت و لحن و تجوید فرابگیرند و اجرای تلاوت خود را در جلسات انجام دهند که اشکالات گفته شود، چون جلسات زمان محدودی دارند و فرصتی برای بیان جزئیات و تفاصیل  وجود ندارد. بنابراین ضرورت دارد که آموزش تخصصی در مؤسسات تخصصی ارائه شود.

عوده‌زاده که خود مربی جلسه قرآن خانگی است، گفت:  این جلسه خانگی قرآن کریم از 2 سال گذشته آغاز شده و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است و اقشار مختلف مردم در جلسه حضور دارند و استاد مهدی دغاغله در این جلسه به بیان نکات تفسیری می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha