تخریب بافت تاریخی بین‌الحرمین شیراز شایعه است
کد خبر: 4119783
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

تخریب بافت تاریخی بین‌الحرمین شیراز شایعه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تخریب در فضای اطراف حرم گفت: با توجه به استقرار شورا در بافت تاریخی بین‌الحرمین، هیچ‌گونه تخریبی در کار نیست.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، 16 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: با تلاش و حمایت در کمیته مسجدمحوری و محله‌محوری شورای شهر و شهرداری ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در مساجد محلات برگزار شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 64 مراسم اعتکاف در محلات و مساجد شیراز شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته‌اند، افزود: 4 مراسم معنوی اعتکاف به صورت بزرگ و گسترده برگزار می‌شوند که از جمله آن می‌توان به اعتکاف جوانان در مسجد جامع شهدا اشاره کرد.

هاجری با یادآوری اینکه پیش از این آمادگی حمایت از 100 مراسم معنوی اعتکاف مساجد محلات را اعلام کرده بودیم، گفت: به یاری خدا در ماه مبارک رمضان نیز بنا داریم تا 110 برنامه «افطار آسمانی» را در سطح محلات شیراز اجرا کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین ضمن اشاره دوباره به فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: در همین راستا 33 جشن بزرگ مردمی را در مناطق 11 گانه شیراز اجرا کرده و خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تخریب در فضای اطراف حرم گفت: با توجه به استقرار شورا در بافت تاریخی بین‌الحرمین، هیچ‌گونه تخریب و به خط شدن ‏لودر در این بافت در کار نیست و این شایعه‌ای بیش نیست.

هاجری با بیان اینکه شیراز مفتخر است منطقه ویژه شهرداری بافت تاریخی ‏دارد، گفت: در این منطقه ویژه شهرداری به منظور حفظ، صیانت و نگهداری از میراث فرهنگی و هویتی شهر، میلیاردها تومان هزینه می‌شود و ‏بی‌انصافی است اینگونه اتهامات دروغ را به جلوداران عمران و آبادی حواله داد.‏

انتهای پیام
captcha