معرفت و استقامت دو پایه اساسی انقلابی ماندن است
کد خبر: 4121146
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

معرفت و استقامت دو پایه اساسی انقلابی ماندن است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: انقلابی شدن و انقلابی ماندن دو پایه اساسی «معرفت و بصیرت» و «صبر و استقامت» دارد که باید آن را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۲۱ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلابی واقعی به این باور رسیده که اسلام و دین بدون حاکمیت اسلامی به جایی نمی‌رسد، اظهار کرد: تنها راه نجات، اسلام ناب و قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر مادی غرب به بن بست رسیده است و ناجوانمردانه با جنگ معرفتی به سراغ نوجوانان و جوانان رفتند تا آنان را به دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن بدبین کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز ام‌القرای جهان اسلام بوده و به این دین افتخار می‌کنیم.

مختاری با بیان اینکه ویژگی حقانیت عقلانی اسلام است که این دین را از همه ادیان بشری ممتاز کرده است، تصریح کرد: مردم ایران همواره با حضور در صحنه اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند و باید دشمنان بدانند آرزوی نابودی این انقلاب و اسلام را به گور ببرند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به عجز دشمن از تقابل با دین اسلام و روی آوردن به زورگویی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از اصول عفاف و حجاب است و در آن تجدیدنظر نمی‌کنیم.

مختاری با بیان اینکه مردم در قدم اول باید جلودار امر به معروف و نهی از منکر باشند اما این امر از مسئولیت حاکمیت اسلامی نمی‌کاهد، اظهار کرد: ملت ایران فردا در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نماد اتحاد و انسجام ملی است باشکوه‌تر از گذشته شرکت خواهند کرد تا دشمنان را ناامید و محاسبات غلط و خیال خام تعرض به ایران اسلامی را از ذهن پوسیده مستکبران و مزدوران آنان بیرون کنیم.

وی با تبریک مبعث رسول اکرم(ص)، ادامه داد: مقدس‌ترین و ضروری‌ترین واژه از نظر عقل و فطرت واژه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی یعنی تحول و تکامل و اینکه ابتدا درون و باطن خود و در مرحله بعد جامعه را پیوسته متکامل و متحول کند یک ضرورت و نیاز برای فرد و جامعه است.

مختاری با بیان اینکه تمام انبیاء و اولیای الهی انقلابی و پیوسته در حال تحول و پیشرفت بودند، افزود: امام راحل به معنای واقعی انقلابی بوده و با ذوب در معارف اسلامی به دنبال اصلاح جامعه بود.

وی با بیان اینکه باید آحاد جامعه به ویژه خواص انقلابی باشند و تلاش کنند خود و جامعه را با فرمول اسلام متحول و پیش به سوی تکامل ببرند، یادآور شد: باید به بصیرتی برسیم که گرفتار فتنه و تحلیل‌های وارونه دشمن نشده و بفهمیم که نظام اسلامی اگر چه کم و کاستی و راه نرفته دارد اما در این دنیا هیچ امری مطلق نیست.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: وقتی نظام اسلامی را با قبل از انقلاب بسنجیم متوجه خواهیم شد که نظامی کارآمد بود که توانسته فتنه‌ها و جنگ تحمیلی را پشت سر بگذارد و در حوزه‌های مختلف پیشرفت شگرفی داشته باشد.

وی گفت: انقلابی شدن و انقلابی ماندن دو پایه اساسی «معرفت و بصیرت» و «صبر و استقامت» دارد که باید آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha