مسابقات قرآن دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4123921
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱

مسابقات قرآن دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال بختیاری گفت: بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) این دانشگاه در بخش‌های شفاهی و کتبی به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

رضا قاسم نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص جزئیات برگزاری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) این دانشگاه در مرحله استانی، گفت: این رویداد قرآنی که به‌منظور توسعه فرهنگ قرآنی و تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم، روخوانی و روان‌خوانی صحیح در بین دانشگاهیان برنامه‌ریزی شده است در بخش‌های شفاهی و کتبی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ پنج جز قرآن کریم و رشته‌های تحقیق و ترتیل قرآن کریم، اذان و دعاخوانی، با حضور ۲۱ برگزیده مرحله مقدماتی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان و اردل در گروه‌های اساتید، دانشجویان و کارمندان بانو و آقا برگزار شد و برگزیدگانی که نمره حدنصاب را کسب کنند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

قاسمی‌نژاد در خصوص جزئیات تعداد متسابقان حاضر در بخش شفاهی مرحله استانی، توضیح داد: در مجموع، هشت استاد، کارمند و دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تعداد پنج متسابق از بروجن، چهار دانشجو از پردیس لردگان، ۲ دانشجو از واحد فارسان و نیز ۲ دانشجو از مرکز اردل در این رویداد قرآنی در شهرکرد حضور داشتند.

وی با اشاره به برپایی بخش کتبی این دوره از مسابقات قرآن همزمان با سراسرکشور، تصریح کرد: این بخش نیز با حضور ۲۶ متسابق شامل ۲۱ دانشجو و پنج استاد برگزار شد که دانشجویان در چهار رشته احکام، سیره معصومین(ع)، ترجمه و تفسیر قرآن کریم و حفظ و ترجمه احادیث و اساتید در دو رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و ترجمه و تفسیر قرآن کریم باهم به رقابت پرداختند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان ادامه داد: این آزمون‌های کتبی همزمان با واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور و با حضور راه‌یافتگان به مرحله کشوری برگزار شد و اساتید و دانشجویان برگزیده به مرحله ملی راه خواهند یافت.

وی یادآور شد: مرحله مقدماتی بخش کتبی این دوره از مسابقات ۲۲ آذر ۴۰۱ با حضور یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجو و استاد در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امسال شاهد مشارکت ۲۳۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان در مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه بودیم، افزود: استقبال خوب دانشگاهیان از جشنواره و ایجاد فضای قرآنی و معنوی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گویای آن است که تلاش و پیگیری و برنامه‌ریزی مسئولان دانشگاه‌ها در جهت جذب دانشجویان به‌سمت مباحث قرآنی قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: به تمامی برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان لوح سپاس و هدایای نفیس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha