جانبازان شاغل در جهاددانشگاهی کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 4124448
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

جانبازان شاغل در جهاددانشگاهی کرمان تجلیل شدند

همزمان با ولادت حضرت عباس(ع)، با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، معاونان، مدیران و جمعی از پرسنل این مجموعه جانبازان شاغل در این نهاد تجلیل شد.

تجلیل از جانبازان شاغل در جهاددانشگاهی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، معاونان، مدیران و جمعی از پرسنل این مجموعه از آقایان علی حیدری و محمدعلی گواشی از جانبازان و یادگاران ارزشمند دفاع مقدس شاغل در این نهاد تجلیل شد.

مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان در این مراسم گفت: سالروز میلاد بزرگ جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حریم ولایت، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به‌عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده است و امروز ایران اسلامی به برکت مجاهدت‌های رزمندگان، خون شهدا، صبر و ایثار جانبازان در اوج عزت و اقتدار است.

وی افزود: جانبازان انسان‌هایی هستند که در سخت‌ترین دوران کشور شرف، شجاعت و تعهد خود را ثابت کردند. ما به جانبازان، به‌عنوان شهیدان زنده انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و آنها انسان‌هایی ایثارگر و جان برکف‌اند که طی سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیم کردند.

بازمانده اظهار کرد: امروزه به برکت خون پاک شهدای گرانقدر، صبر و بردباری جانبازان و گذشت و فداکاری خانواده‌های شهدا، ملت سرافراز ایران اسلامی به سوی رشد و تعالی پیش می‌رود.

وی با اشاره به بینش و بصیرت شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: آنها با معرفت عمیقی که به کار خود داشتند در صحنه نبرد با دشمن حاضر شدند و به مقام رفیع شهادت و یا جانبازی نائل آمدند و باید گفت نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی این عزیزان تأثیر به‌سزایی بر ما دارد.

رئیس جهاددانشگاهی کرمان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم به‌عنوان سرآمد شهدا مایه افتخار جامعه اسلامی است. ایشان توانست روحیه امید و آرامش را به روح همه آزادی خواهان جهان تزریق کند. شهید سلیمانی به دلیل اخلاص، سردار دلها شد و در دل‌های مردم جای گرفت. او هیچگاه برای نام، اسم، درجه و جایگاه کار نکرد و فقط برای خدا کار کرد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز گفت: از خداوند می‌خواهیم که ما را از پیروان راستین اهل‌بیت(ع) قرار دهد.

وی همچنین به قرائت بخشی از زیارت‌نامه حضرت عباس(ع) پرداخت و افزود: مقام حضرت عباس(ع)، مقامی بی‌نظیر است. ایشان وفاداری و خیرخواهی را در حد کمال به نمایش گذاشت و ما اگر ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم قطعاً مسیر درست را طی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با الگوگیری از ائمه اطهار(ع) برای دفاع از حرمین سنگ تمام گذاشتند، افزود: شهدای مدافع حرم از همه چیز خود گذشتند اما اجازه ندادند به حرمین مطهر تعدی شود.

انتهای پیام
captcha