ثبت قانونی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمان پیگیری می‌شود
کد خبر: 4125078
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

ثبت قانونی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمان پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اهمیت همگرایی فعالان و نهادهای قرآنی کرمان، گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان باید به‌صورت قانونی و با قید فوریت ثبت شود.

جلسه فعالان قرآنی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، جلسه هم‌اندیشی فعالیت‌های قرآنی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات و اداره ارشاد کرمان و جمعی از فعالان قرآنی استان با محوریت موضوعاتی از جمله تشکیل شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، پیگیری سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، ثبت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان، برپایی نمایشگاه قرآن و... امروز، ۹ اسفندماه در اداره ارشاد کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با تأکید بر اهمیت همگرایی فعالان و نهادهای قرآنی استان به ضرورت ثبت اتحادیه پرداخت و بیان کرد: باید به انتخاب مؤسسات قرآنی احترام گذاشت و به دور از علایق و نظرات شخصی روند کار برای ثبت اتحادیه را با جدیت پیگیری کرد.

وی اظهار کرد: فرصت‌ها در حال گذر است و برای اینکه بتوانیم حمایت بیشتری از فعالیت‌های قرآنی استان داشته باشیم و برنامه‌های فاخری اجرا کنیم، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان باید به‌صورت قانونی و با قید فوریت ثبت شود.

روحی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان نیز اشاره کرد و افزود: تلاش داریم شانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن استان متفاوت از دوره‌های گذشته برگزار شود و در این راستا برپایی نمایشگاهی خلاق و تأثیرگذار در دستور کار است.

عباس کافی‌زاده، رئیس هیئت مدیر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برگزاری مجمع عمومی اتحادیه، گفت: براساس آمار پیش از دوران کرونا، ۱۸۲ مؤسسه قرآنی رسمی ذیل اتحادیه فعالیت می‌کنند. همچنین بیش از ۳۰۰ خانه قرآن نیز در روستاهای استان فعالیت دارند اما با شیوع کرونا مؤسسات قرآنی زیان بسیاری دیدند و با پالایش دوباره پیش‌بینی می‌شود احتمالاً این آمار حداقل ۳۰ درصد ریزش داشته باشد.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات اتحادیه و فعالیت‌های قرآنی پرداخت و با بیان اینکه تلاش داریم خیرین محلی و نیروهای مردمی را برای انسجام بخشی به فعالیت‌های قرآنی پای کار آوریم، گفت: ضرورت پالایش دقیق مؤسسات و تدوین یک بانک اطلاعاتی، تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، برپایی نمایشگاه قرآن و ثبت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیگیری آن ضرورت دارد.

در ادامه اعضای جلسه به تبادل نظر و بیان مهمترین دغدغه‌های خود پیرامون ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان پرداختند که مهمترین موضوع آن ثبت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان بود.

انتهای پیام
captcha